ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
החקלאים התבקשו להתפנות

אירוע בטחוני בגבול הרצועה: מטען צד הופעל סמוך לכוח צה"ל, טנקים תקפו

מחבלים הפעילו מטען סמוך לכלי הנדסי של צה"ל שפעל בגבול רצועת עזה | בעקבות האירוע, הופסקו העבודות החקלאיות בגבול הרצועה | הפלסטינים דיווחו כי טנקים של צה"ל ירו פגזים לעבר עמדת חמאס, ככל הנראה בתגובה למטען | הלילה הופעלה אזעקת צבע אדום בניר עם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אירוע ביטחוני חריג בגבול רצועת עזה: מחבלים הפעילו היום (רביעי) מטען צד סמוך לכוח צה"ל שפעל במסגרת עבודות הנדסה בגבול. במערכת הביטחון בודקים את פרטי האירוע. לפי שעה לא ידוע על נפגעים בצד הישראלי. בשל האירוע, הופסקו העבודות החקלאיות בגבול הרצועה.

במקביל, הפלסטינים דיווחו כי טנקים של צה"ל ירו פגזים לעבר עמדת חמאס, ככל הנראה בתגובה להפעלת המטען.

דובר צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח על הפעלת מטען בסמוך לכוח צה״ל במרחב הביטחוני בגבול רצועת עזה, במהלך פעילות כוח צה״ל מערבית לגדר. אין נפגעים לכוחותינו. טנקים של צה"ל תקפו עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה".

בתוך שרידי הרקטה שנורתה הלילה (שלישי לרביעי) מרצועת עזה אותרו בשטח הארץ, כך הודיע הבוקר דובר צה"ל. בצבא ציינו כי בוצעו סריקות מהן עולה כי הרקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה, נפלה בסמוך לגדר המערכת בשטח ישראל. ההתרעה שהופעלה הייתה בשטחים פתוחים, ביישומון פיקוד העורף בלבד.

הלילה הופעלה אזעקת צבע אדום בניר עם שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור כושל אשר נפל ככל הנראה בתוך שטח רצועת עזה", אך כאמור, הבוקר אותרו שרידי הרקטה.

הירי לעוטף מגיע שעות ספורות אחרי הפעולה של צה"ל בג'נין במהלכה חוסלו שישה מחבלים, בהם המחבל עבד אל-פתאח חרושה, בן 49, שרצח לפני כשבוע וחצי בפיגוע הירי בחווארה את האחים הלל ויגל יניב הי"ד בפיגוע, מהר ברכה.

עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד