כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
הדרמה מאחורי הקלעים

הפרשה הביטחונית שתחת איפול: הצבא לחץ לפרסם, הדרג המדיני בלם

מערכת הביטחון צפויה לפרסם בשעות הקרובות את פרטי "האירוע הביטחוני" שהתרחש בצפון הארץ ולעליו הוטל איפול תקשורתי. בתוך כך, קצינים בכירים בצה"ל המליצו לשחרר את המידע לציבור כבר אתמול - אך הדרג המדיני בלם | רה"מ נתניהו נועד טרם המראתו עם השר גלנט

הפרשה הביטחונית שתחת איפול: הצבא לחץ לפרסם, הדרג המדיני בלם
נתניהו וגלנט בפיקוד צפון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מערכת הביטחון צפויה לפרסם בשעות הקרובות (רביעי) את פרטי "האירוע הביטחוני" שנמצא תחת איפול - כך מאשרים גורמים ביטחוניים. על פי דיווחים, גורמים מדיניים בכירים לחצו ביממה האחרונה להותיר תחת איפול את הפרשה הביטחונית החריגה, שהחלה עם פיצוץ מטען הנפץ הגדול סמוך לצומת מגידו, בזמן שקצינים בכירים בצה"ל המליצו לשחרר את המידע לציבור כבר אתמול.

הגורמים הביטחוניים שמצדדים בהסרת האיפול טוענים כי חרושת השמועות שנפוצו ביממה האחרונה בציבור גורמים רק לנזק ובהלה, בזמן שהאירוע הסתיים בגדול.

ח"כ דני דנון (הליכוד) קרא להסיר את צו האיפול ואמר: "האיפול התקשורתי על האירוע הבטחוני החמור מיותר ולא תורם כעת. הגיע הזמן להסיר את צו האיפול, לחשוף לציבור את הפרטים ולהחליט על תגובה נחושה מול אויבינו שחצו קווים אדומים".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף את נתניהו במליאת הכנסת ואמר: "יש לנו ראש ממשלה שפן ופחדן. הייתה הפעלה צינית של צנזורה צבאית, נגד עמדתם של כל גורמי הביטחון".

הפרשה הביטחונית: נתניהו נועד עם גלנט וקיצר את ביקורו בברלין

מוקדם יותר היום נמסר מלשכת רה"מ כי, "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון יואב גלנט". הובהר כי, "ראש הממשלה נתניהו עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון".

בנוסף, ראש הממשלה קיצר את ביקורו בברלין - גרמניה, כך שבמקום יומיים ישהה לילה אחד בלבד בגרמניה וישוב ארצה ביום חמישי בערב.

האירוע המסתורי שעומד תחת מגבלות הצנזורה אסור בפרסום ומעלה חשש בקרב אזרחי המדינה שלא חשופים להתרחשות המסתורית בצפון המדינה.

אתמול פרסם גם שר הביטחון יואב גלנט הודעה תמוהה, בה עדכן כי הוא קיים התייעצות ביטחונית יחד עם הדרג הביטחוני "בעקבות האירועים הביטחוניים", מבלי לפרט על האירוע.

 

צה"ל בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד