ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דרמה לאור יום

חילופי אש בג'נין, הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים | תיעוד

בפעילות כוחות צה"ל וימ"מ במרכז מחנה הפליטים בג'נין חוסלו לפחות שלושה מחבלים | במקום התפתחו חילופי אש | שניים מהמחוסלים הם מבוקשים שקידמו פעולות טרור | פלסטיני נוסף חוסל לאחר שניסה לתקוף את הלוחמים באמצעות לום ברזל | תיעוד

חילופי אש בג'נין, הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים | תיעוד
מבצע צבאי בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

כוחות צה"ל וימ"מ פעלו היום (חמישי) במרכז מחנה הפליטים בג'נין. לפי דיווחים פלסטינים, ישנם חמושים שנפגעו במסגרת חילופי האש במקום. עד כה דווח על לפחות שלושה מחבלים שחוסלו, אחד מהם לפי הדיווחים נחשב לבכיר באחד מארגוני הטרור.

בתיעוד ממחנה הפליטים נראים עשרות פלסטינים מקיפים את אנשי כוחות הביטחון. הלוחמים תועדו יורים ומחולצים על ידי כוח נוסף שהוקפץ למקום. לטענת הפלסטינים, שניים מהמחבלים שחוסלו משויכים לארגון הג'יהאד האסלאמי ומחבל נוסף הינו איש חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בנוסף לשלושת ההרוגים, ישנם עוד מספר פצועים, חלקם במצב קשה.

בהודעה משותפת לדובר צה"ל, שב"כ ומג"ב נמסר כי בתום פעילות משותפת ובהכוונה מדויקת של שב"כ, הכוחות נטרלו לפני זמן קצר את שני המבוקשים בעודם חמושים, בעיר ג'נין שבמרחב חטיבת מנשה.

אחד מהמבוקשים שנוטרלו הוא נדאל אמין חאזם, פעיל גא"פ ותושב מחנה הפליטים ג'נין, שקידם פעילות טרור משמעותית. המבוקש הנוסף הוא יוסף אבו אשרין, פעיל גא"פ ותושב מחנה הפליטים ג'נין, המעורב בפעילות טרור הכוללת ייצור מטענים ובירי לעבר כוחות צה"ל.

חשוד נוסף, לפי ההודעה, נוטרל לאחר שניסה לתקוף את הלוחמים באמצעות לום ברזל.

בהודעה נאמר כי במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם, זוהו פגיעות. כמו כן, התפתחו הפרות סדר אלימות במהלכן חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות. כלל הכוחות יצאו מג'נין, אין נפגעים לכוחותינו.

דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע הגיב לאירועים בג'נין ואמר: "פשע ההתנקשות בגיבורי ההתנגדות בג'נין לא יישאר ללא מענה, עמנו וההתנגדות מסוגלים לפגוע בישראל ולגרום לה לשלם את המחיר על פשעיה. ההתנגדות הפלסטינית בגדה תישאר נוכחת ואף אחד לא יוכל לעצור את התרחבותה או למנוע ממנה להגיב".

ג'נין צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד