כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הטרור ממשיך להכות

פיגוע בחווארה: גבר נפצע קשה, רעייתו במצב קל | המחבל נוטרל

פיגוע ירי התרחש בחווארה שמדרום לשכם | אב המשפחה נפגע בראשו, ומצבו מוגדר קשה. רעייתו נפצעה באורח קל | הירי הופסק לאחר שהגבר השיב באש לעבר המחבל - ופצע אותו | בתום מצוד קצר, כוחות איתרו את המחבל ועצרו אותו | ראש המועצה דגן: "מצפים לתשובות אמיתיות"

פיגוע בחווארה, ארכיון
פיגוע בחווארה, ארכיון צילום: דוברות מד"א

שני ישראלים, גבר ואישה, נפצעו בפיגוע ירי בעיירה הפלסטינית חווארה שמדרום לשכם. מצבו של הגבר מוגדר קשה. כוחות רבים של מצה"ל הוקפצו למקום. זמן קצר לאחר הפיגוע, בתום מצוד, המחבל אותר ונוטרל.

לפי תחקיר ראשוני, המחבל פתח בירי לעבר הרכב הישראלי שבו נסעו בני זוג המתגוררים בשומרון, על הציר הראשי בחווארה, באמצעות רובה קרלו, ונמלט מהמקום. האב נפצע קשה כתוצאה מהירי, אך הספיק להשיב באש לעבר המחבל. מצבה של האם מוגדר קל. הירי הופסק לאחר שהמחבל נתקל במעצור בנשקו, השליך אותו ונמלט.

לפי צה"ל, מחבל ירה לעבר כלי רכב ישראלי ופגע בשני אזרחים בצומת עינבוס שבכפר חווארה. "לוחמי צה"ל והאזרח שנפגע, ירו לעבר המחבל ופגעו בו, המחבל נמלט", מסר דובר צה"ל. "כוחות צה"ל העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני ובהמשך הם פונו לבית חולים".

בצה"ל הוסיפו כי לאחר מרדף וסריקות במרחב, לוחמי צה"ל איתרו את המחבל הפצוע ועצרו אותו. הלוחמים החרימו את הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

ממד"א נמסר כי בשעה 15:57 התקבל דיווח על ירי לעבר רכב שהמשיך לנסיעה לחבירה עם צוותי מד"א בכיכר עינאבוס. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בילינסון גבר כבן 30 במצב קשה עם פצע ירי בפלג גופו העליון ואישה כבת 35 שלקתה בחרדה.

חובש בכיר במד"א משה מאיר שמעון סיפר: "חברנו עם הרכב בכיכר עינאבוס יחד עם כוח רפואה של הצבא. הענקנו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30 שנפצע באורח קשה מירי בפלג גופו העליון ולאישה שלקתה בחרדה. העברנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של הגבר קשה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר זירת הפיגוע: "ירי בחווארה, מרכז מדינת ישראל במרכז השומרון, מטרים ספורים מהיכן שהיה הפיגוע הרצחני שנרצחו לנו שני תושבים רק לפני מספר שבועות. אני אומר למחבלים הברברים ב'רשות הפלסטינית' לעולם לא תשברו את ההתיישבות בשומרון".

"כרגע פצוע אחד קשה פגוע ראש לצערי כרגע עוד פצועה במצב קל כפי הנראה. כל הכוחות מטפלים באירוע אבל אני אומר מכאן לממשלה תהפכו כבר את השולחן לעזאזל תפסיקו להתנהג כמו הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון בחוסר המעש שלה! אני קורא ודורש מראש הממשלה משר הביטחון לכל חברנו השרים בממשלה: תורו לצה"ל לצאת למבצע צבאי נגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית. תחזירו את המחסומים תאספו את הנשקים אנחנו לא נקבל ולא נסכים מצב שדם יהודי ממשיך להישפך בשומרון במרכז מדינת ישראל", הוסיף דגן.

לדברי דגן, "אנחנו מצפים מהממשלה לתשובות אמיתיות אנחנו מצפים מהממשלה להפוך שולחן ולא לשלוח טוקבקים בשביל זה הממשלה נבחרה בשביל זה אנחנו בחרנו בראש הממשלה ושר הביטחון אנחנו מחכים לתשובה אחרת ממה שהיה לפיגועים הקודמים כדי להפסיק את שפך הדם כאן".

פיגוע חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד