י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חורבן של ממש

האדמו"רים התכנסו: בחורים נוסעים ללמוד בארץ ומדרדרים מאוד

גדולי האדמו"רים בניו יורק התכנסו לאספת חירום בעקבות התופעה בה בחורים חסידים שנוסעים ללמוד בישראל מתקלקלים ולא לומדים והדבר הביא לחורבן גדול בקרב הבחורים שיוצאים בקדושה והידרדרו קשות ביידישקייט. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים והמאבק שהחל כבר בארץ

האדמו"רים התכנסו: בחורים נוסעים ללמוד בארץ ומדרדרים מאוד
אסיפת האדמו"רים בויליאמסבורג צילום: באדיבות המצלם

כינוס חירום תחת הכותרת אספת גדולי ומנהיגי ישראל נערכה השבוע ביום רביעי בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין בכדי ליידע את הציבור על הסכנות האורבות בשליחת בחורים ללמוד בארץ הקודש.

בראש האספה יחד עם הרבנים והעסקנים ישבו האדמו"רים מסאטמר, פאפא, ויז'ניץ ויליאמסבורג, תולדות צבי ספינקא והרבי מויען שהכינוס נערך ביוזמתו.

באספה שמעו האדמו"רים על חורבן של ממש כאשר בחורים צעירים שיוצאים מניו יורק ללמוד בישיבות בארץ מופקרים לגמרי ללא כל השגחה מצד הוריהם. 

לדבריהם, הבחורים שמגיעים לארץ מתעסקים בהבלי העולם הזה לאחר שהם לא לומדים. קרוב לבית להורים לפחות יש השגחה מינימלית עליהם, אך בארץ הם שוהים כחצי שנה מחוץ לבית והנזק הוא גדול מאוד עד שאי אפשר לתאר על גבי הכתב את הדברים.  

כזכור, הדבר נחשף לראשונה כבר כאן בישראל במאבק של תושבי שכונת בית ישראל כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', שטוענים כי כבר מספר שנים באזור השכונה חבורות שונות שמיועדות לבחורי חו"ל, בצורה שאינה מתנהלת על פי דרכם של תושבי השכונה. לטענתם הדבר מביא לידי הרס ברוח הקדושה.

חבורות אלו נפתחו לפני כמה שנים לאחר שהנהלת ישיבת מיר בשכונה התנערה מאותם בחורים. בישיבה תפסו קבוצות של בחורים שהיו רשומים בישיבה והחזיקו מכשירי סמארטפון נגד תקנות הישיבה כשרבים מהם אף נפלטו מהמסגרת.

החבורות מתנהלת ללא כל השגחה וללא מסגרת של ישיבה, כך שהבחורים עושים ככל העולה על רוחם. בשנתיים האחרונות התחילו עוד ועוד קבוצות לפתוח את אותו סגנון של חבורות, מה שהביא לכך שרואים עשרות בחורים צעירים חסידים שהידרדרו ביידישקייט ומסתובבים בשכונה עם סמארטפון ללא כל השגחה וכמובן הרבה מהם ללא ידיעת ההורים הנמצאים בחו"ל.

בעקבות כך, בשנים האחרונות כבר הוקם ועד מיוחד שפעל תחת בד"ץ 'העדה החרדית' בכדי לשמור על צביון השכונה. הוועד פעל מול משכירי הדירות שלא ישכירו דירות לבחורים שאינם פועלים על פי דרכה של השכונה והקדושה.

כעת, הדבר מגיע מארה"ב במטרה למנוע את שליחת הבחורים ללמוד בארץ הקודש והסברה נרחבת צפויה להיעשות בריכוזים החסידים בארה"ב. 

 

ויליאמסבורג בחורי ישיבות בחורים חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד