ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
"עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי"

עיתונאית פוקס ניוז התגיירה: "הנשמה שלי ממש קראה לי"

עיתונאית ברשת פוקס ניוז קאסי דילון, שהפכה לדבורה רות, היא פרשנית פוליטית, ואסטרטגית תקשורת. בזמן שלמדה במכללה במערב מסצ'וסטס, היא ייסדה אתר שנוצר כדי לתת קול לסטודנטים שמרניים. היא התגיירה לפני פסח והתגובות היו מרתקות. "יכולת לחכות לאחרי פסח ולהימנע מנקיון המטבח"

עיתונאית פוקס ניוז התגיירה: "הנשמה שלי ממש קראה לי"
התמונה שפרסמה דבורה רות בטוויטר לאחר הגיור צילום: באדיבות המצלם

ברוכה הבאה לעם היהודי, דבורה רות בת שרה המוכרת כקאסי דילון. דבורה היא פרשנית פוליטית בפוקס ניוז, מפיקת סרטים דוקומנטריים ואסטרטגית תקשורת. ובזמן שלמדה במכללה לנשים במערב מסצ'וסטס, היא ייסדה את Lone Conservative, אתר שנוצר כדי לתת קול לסטודנטים שמרניים.

היא מרבה להופיע בתקשורת וכותבת על נושאים הקשורים למזרח התיכון, חופש ביטוי וסוגיות תרבותיות בקמפוסים בקולג'. עבודתה הופיעה ב'וול סטריט ג'ורנל', ובעיתונים וערוצי תקשורת גדולים נוספים.

דבורה התגיירה ממש לפני פסח, ביום רביעי האחרון, והתגובות היו מרתקות. "יכולת לחכות לאחרי פסח, היית חוסכת נקיון מטבח", תגובה דומה נוספת הייתה: "יודעים שקאסי דילון היא גיורת צדק אמיתית כי היא התגיירה לפני פסח".

למעשה, העיתונאי החסידי ג'ק טורקס ממגזין עמי, שאל את השאלה המסקרנת על הגיור בערב פסח אחרי שפתח דיון בטוויטר על הנושא. טורקס שאל: "לא עלה בדעתך לדחות את הגיור עד אחרי פסח?". קאסי הגיבה: "אני הייתי צריכה להכשיר את המטבח שלי בכל מקרה, אז אני עשיתי את זה לפני פסח, אני קיבלתי שניים במחיר של אחד".

העיתונאית סיפרה לעוקביה הרבים בטוויטר כי היא התעניינה לראשונה בציונות ובישראל ב-2014 כששלושת הנערים יעקב נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח נחטפו ונרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים. היא היתה אז בת 18.

היא סיפרה כי במכללה היא התחילה לקחת שיעורים בלימודי המזרח התיכון והפכה את זה למקצוע. היא נסעה לישראל בפעם הראשונה ב-2016, היא התרשמה מישראל ומעם היהודי, היא כתבה כי 'הנשמה שלי ממש קראה לי'. היא גם הספיקה באביב 2017 ללמוד באוניברסיטת חיפה וגם למדה עברית בהמשך, היא גם למדה תקופה על יהדות בהר נוף בירושלים.

ב-2018 היא התחילה להדליק נרות שבת וללמוד עם הרב יהודה לוי, מישראל, היא עברה בהמשך לשכונה יהודית בלוס אנג'לס כדי לעבוד באתר The Daily Wire. ב-2021 היא עברה לבוסטון והחלה ללמוד את ההלכות ולעבור את כל הפרוצדורה המחייבת תהליך גיור, באפריל 2022 היא הופיעה בפני בית הדין של בוסטון. היא המשיכה את לימודי היהדות באינטנסיביות. ביום רביעי האחרון היא זכתה להיכנס תחת כנפי השכינה.

היא סיפרה לעוקביה כי היא הולכת לפי מנהג האשכנזים, כי הרב שלה הוא אשכנזי, אך ציינה כי "במהלך תהליך הגיור שלי הצלחתי להתחקות אחר מוצא משפחתי, והגעתי ליהודים שגורשו מספרד". בהמשך כתבה "תודה לכולם. זה היה מסע ארוך מאוד עם הרבה עליות ומורדות. אני מקווה לשתף את הסיפור בקרוב. ולמי ששואל: כן, התגיירתי גיור אורתודוקסי".

העיתונאית קאסי/דבורה עמדה לצד הציבור החרדי בארה"ב עוד לפני הגיור שלה לאחר תחקירים אנטי חרדיים של העיתון ה'ניו יורק טיימס', ופרסמה כתבה ברשת פוקס ניוז לטובת הציבור החרדי, היא התייחסה לרדיפה נגד החרדים, כפי שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים'.

פוקס ניוז גיור פסח ג'ק טורקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד