ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אבל בעולם המוזיקה החסידית

קולו נדם: אמן הרגש ר' מיכאל שניצלר ז"ל הלך לעולמו בפתאומיות

אבל והלם כבד בעולם המוזיקה: אמן הרגש החסידי ר' מיכאל שניצלר ז"ל הלך לעולמו בערב שבת בארה"ב בגיל 62. שניצלר חתום על אינספור להיטים מרטיטים. מאחוריו, עשרות שנים של עשייה מוזיקלית ברוכה, ושיתופי פעולה עם צמרת המוזיקה החסידית בארץ ובעולם. הלוויתו ביום ראשון בבוקר במונסי

קולו נדם: אמן הרגש ר' מיכאל שניצלר ז"ל הלך לעולמו בפתאומיות
מיכאל שניצלער צילום: מתוך קליפ

ברוך דיין האמת: ביום שישי ערב שבת קודש נפטר במונסי שבארה"ב הזמר הרב מיכאל שניצלר ז"ל והוא בן 62 בפטירתו, לאחר שעבר התקף לב פתאומי לאחר שחזר מישראל מחג הפסח. 

המנוח ז"ל נולד בקליפורניה, לאביו הרה"ח רבי משולם זושא שניצלר ז"ל שנפטר גם הוא בצעירותו, נכדו של הגאון רבי שרגא שמואל שניצלר זצ"ל, אב"ד טשאבא.

ר' מיכאל שניצלר סבל מבעיות בלבו ומספר פעמים אושפז בבתי החולים אך בחסדי שמים החלים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בערב שבת לאחר שחזר משהות בארץ הקודש בחול המועד פסח התמוטט ביום שישי לפני כניסת השבת והובהל לבית החולים, רבים התפללו לרפואתו אך למגינת לב לאחר החייאה ממושכת השיב את נשמתו ליוצרה. 

בגיל צעיר מאוד התייתם מאביו ונסע ללמוד בישיבת טאהש שבקנדה, אצל האדמו"ר זצ"ל, לאחר נישואיו עבר לקריית יואל שבמונרו, לאחר מכן היגר למונסי ולסיגט, ואף התגורר בשכונת בורו פארק בברוקלין. 

מיכאל שניצלר ז"ל הוא בעל מנגן וותיק ואהוב, שחתום על אינספור להיטים מרגשים ומרטיטים. מאחוריו עשרות שנים של עשייה מוזיקלית ברוכה, ושיתופי פעולה עם צמרת המוזיקה החסידית בארץ ובעולם.

מיכאל שניצלר החל את כזמר באירועים חסידיים בארצות הברית ולאחר שהתפרסם החל להקליט שירים שקיבל מגדולי המלחינים החסידיים בדורנו שביקשו לעבוד איתו והעדיפו שהוא יתן את הפרשנות שלו למילים והלחנים שלהם.

את אלבומו הראשון הקליט בשנת 2000 ומאז הוציא לאור למעלה מעשרה אלבומים, ברוב האלבומים שלו שר שניצלר שירים ביידיש (גראמען), שניצלר ביצע לאורך השנים עשרות שירי שמחה, רגש שהלחינו וכתבו עבורו בעיקר המלחין הנודע ר' פינקי וועבר, לצד הצעירים יותר, ליפא שמלצר, מוטי אילוביץ, הרשי וינברגר ואחרים.

שניצלר ניחן ביכולת ווקאלית נדירה, קול עבה עוצמתי ומרגש בצורה בלתי רגילה שאין בדומה לה לא בעבר ולא בהווה, נחלי דמעות נשפכו בעולם כולו מעיניהם של שומעי שירתו הייחודית. בחלק מהביצועים באלבומים הרשמיים ובאירועים ניתן לשמוע גם אותו בעצמו נשנק מבכי תוך כדי השירה כשבכל שיר ושיר ישנו מסר כלשהו.

זכויות רבות עומדות לו לר' מיכאל עת עלותו לגנזי מרומים, שבשירתו ומסריו חיזק והרנין לבבות רבים בתחומים רבים, יתומים ואלמנות שראו נחמה, ניצולי שואה שהתחזקו מהשברון הגדול וגם נערים שנחלשו או עזבו את הדת ובשירתו הצליח מיכאל להחזירם לצור מחצבתם ולקרבם לאביהם שבשמים. 

בכ"ד שבט תשע"ז דווח ב'בחדרי חרדים' אודות שמועה זדונית שהופצה ברשתות החברתיות אודות לכתו בטרם עת של בעל המנגן מארה"ב ר' מיכאל שניצלר, והוא נאלץ אז לפרסם הקלטה המזימה את השמועה: "אני חי, אני לא מת. אני מתכוון לחיות עוד שנים ארוכות. אוהב את כולכם". שניצלר, הידוע בחוש ההומור המשובח שלו, הוסיף בציניות: "עדיין לא חילקתי את הירושה. בבוא היום אחלק את הירושה, זה יקרה בערך בעוד שבעים-שמונים שנה".

בשנת תשע"ג שיכל שניים מאחיו שנפטרו צעירים. בכ"ו כסלו נפטר אחיו הגאון רבי שלום שניצלר ז"ל בגיל 65 לאחר שלקה בדום לב, עת היה במסע גיוס כספים באוסטרליה לטובת מוסדות סאטמר בירושלים. באותה שנה בז' ניסן נפטר אחיו הרב יצחק אייזיק שניצלר ז"ל ממונסי, לאחר שלקה בדום לב והוא בגיל 58 בלבד.

בחודש אייר תשע"ט נפטר אחיו הנוסף, הגבאי המיתולוגי של כולל 'שומרי החומות' בויליאמסבורג, הרה"ח רבי ברוך יהודה שניצלר ז"ל, שנפטר באופן פתאומי והוא בגיל 63. 

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך, חתנו הוא הנגיד המפורסם ר' בערי וייס מברוקלין. אחותו תבלחט"א אשת הבדחן הנודע ה'יארמע רב' ר' יענקל מילר. 

הלוויתו תתקיים ביום ראשון בבוקר בשעה 10:00 במונסי לבית החיים 'הר שלום'. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מיכאל שניצלר התקף לב דום לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד