י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
המאבק על צביון השכונה

סוער בבית שמש: עימותים ומעצרים על רקע תליית דגלי ישראל | תיעוד

קיצוניים המתנגדים לתליית דגלי ישראל ברמה ד' בבית שמש פועלים בימים האחרונים להסירם מעמודי התאורה | ביום שישי נעצר אחד מראשי הקיצוניים בשכונה והוא יובא מחר לדיון בבית המשפט | הערב: עימותים בין קיצוניים לתושבים, לאחר שעובדי העירייה שבו לתלות את הדגלים 

סוער בבית שמש: עימותים ומעצרים על רקע תליית דגלי ישראל | תיעוד
המהומה בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

שכונת רמה ד' בבית שמש שוב סוערת בימים האחרונים - והפעם על רקע תליית דגלי ישראל לקראת יום העצמאות שיחול השבוע: מאז יום חמישי האחרון, אז החלה העירייה בתליית הדגלים ברחובות השכונה, פועלים מספר קיצוניים להורידם מעמודי התאורה. הערב (מוצ"ש) הגיע החיכוך לשיא כאשר קיצוניים ניסו לבלום את עובדי העירייה לשוב ולתלות את הדגלים, מה שהוביל לעימותים עם התושבים וכוחות המשטרה.

ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, עצרה המשטרה את אחד מראשי הקיצוניים בשכונה, לאחר שתיעוד שלו מוריד דגלי ישראל באמצעות מקל טלסקופי פורסם בחשבון הטוויטר של דובר עיריית בית שמש למגזר החרדי יוסי ריינר. החשוד שנעצר הגיע כשעה לפני כניסת השבת יחד עם פעילים נוספים, ואלו פעלו להוריד את הדגלים שזה עתה נתלו.

עימותים בבי\"ש/צילום: מיטב החדשות בבית שמש

"אם זו מדינת חוק", כתב ריינר, "אז אני מזכיר את חוקיה: המוריד או הורס, בפומבי, דגל או סמל של מדינה ידידותית, או עושה מעשה אחר לפגוע בהם, והכל בכוונה להביע איבה או בוז לאותה מדינה, דינו - מאסר שלוש שנים". 

גורמים בקרב התושבים טוענים כי מרבית תושבי השכונה תומכים בתליית הדגלים ומתנגדים למעשיהם של הקיצוניים. יתרה מכך, בכל השכונות החרדיות הסמוכות לרמה ד' נתלו דגלי ישראל והעירייה ולא נרשמה אף התנגדות. גורמים בעיריית בית שמש אמרו כי הדגלים נתלו שוב לבקשת תושבי השכונה. כמה עשרות תושבים אף הגיעו היום לתמוך בעובדי העירייה ששבו לתלות את הדגלים שהורדו. לפי התושבים, הקיצוניים המשיכו בהורדת הדגלים גם בעיצומה של השבת.

 

היום שבו עובדי עיריית בית שמש לתלות דגלי ישראל כשהם מלווים בכוחות משטרה. העובדים הדביקו את הדגלים באמצעות דבק מיוחד, במטרה למנוע את הורדתם.  מספר מצומצם של קיצוניים ניסו לחסום את משאית המנוף של עובדי העירייה וכוחות משטרה פינו אותם מהכביש.

ל'בחדרי חרדים נודע כי החשוד שעוכב יום שישי יובא מחר לדיון בעניינו בבית המשפט. "המשטרה עיכבה בבית שמש חשוד שתועד מסיר את דגל מדינת ישראל מעמוד ברחוב, וגרם עפ״י החשד להפרת סדר במקום על רקע המעשה", מסרה המשטרה טרם כניסת השבת. "בעקבות המקרה שהתרחש בשכונה ד׳ בעיר בית שמש, ביצעו שוטרי תחנת בית שמש של מחוז ירושלים פעילות מהירה לאיתורו, והוא כאמור עוכב והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בעיר".

מזה כמה חודשים שהחיכוך בין הקיצוניים שהגיעו להתגורר בשכונה לבין התושבים גולש לעימותים, בעקבות דרישות הקנאים בנוגע לאופי השכונה. התושבים מצידם אינם מתכוונים להתקפל בפני הקיצוניים ומנהלים מאבק נגד "הניסיונות להשתלט על השכונה", לטענתם.

 

בית שמש דגלי ישראל חרדים קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד