י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ארגוני ימין קוראים להפגין

"המצב מתוח": מכת"זית ופרשים באזור הצעדה בבני ברק

המשטרה הציבה אמצעים לפיזור הפגנות, ביניהם גם מכת"זית, באזור הצעדה בבני ברק | ארגוני ימין קראו להפגין כאות הזדהות עם תושבי העיר | במרחב דן נערכים להפרות סדר: "מזהים מתיחות"

"המצב מתוח": מכת"זית ופרשים באזור הצעדה בבני ברק
צעדה בבני ברק צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במשטרה משלימים בשעה זו (רביעי) את ההיערכות לקראת צעדת מתנגדי הרפורמה המשפטית שתיערך הערב בבני ברק. בשונה מהצעדה הקודמת, שבה המפגינים התקבלו באוכל ושתייה ע"י תושבי העיר, גורמים במשטרה מזהים מתיחות מסוימת, במיוחד על רקע ההודעות שהוציאו המארגנים בנוגע למגזר החרדי.

בשעה זו הוצבו באזור הצעדה פרשים ומכת"זית במטרה להתמודד עם הפרות סדר. "המצב מתוח, אנחנו ערוכים לעימותים", אמרו גורמים במרחב דן ל'בחדרי חרדים'. בתוך כך, ארגוני ימין קוראים להגיע ולמחות אל מול הצועדים, כאות הזדהות עם תושבי בני ברק.


היערכות המשטרה בבני ברק

הצעדה צפויה להיערך בפרברי העיר בני ברק, על רקע גל ההסתה נגד המגזר החרדי בימים האחרונים. המארגנים מייחסים את הצעדה להעברת תקציב המדינה והכספים שיועברו לחרדים, כפי שהתחייב נתניהו בהסכמים הקואליציוניים. המשטרה לא אישרה לצועדים להיכנס לתוך העיר והצעדה תצא מקניון איילון ותחלוף ברחוב ז'בוטינסקי. במשטרה נערכים לאפשרות של עימותים בין הצועדים לתושבים. 

היערכות לצעדה בבני ברק: חשש מעימותים | מפת החסימות המלאה

"על רקע התחזיות המעידות על ריסוק הכלכלה כתוצאה מביזת הקופה הציבורית", כתבו יוזמי הצעדה בהזמנה למשתתפים, "והעברת קרוב ל 14 מיליארד ש"ח לטובת צרכים קואליציוניים מגזריים ושוחד פוליטי, ארגוני המחאה יקיימו בשעה 21:00 צעדת מחאה מקניון איילון ברמת גן לעבר העיר בני ברק". המארגנים הוסיפו כי "לצעדה שותפים קבוצות וארגונים רבים הלוקחים חלק במאבק נגד ההפיכה המשטרית, אשר על פי דבריהם של בכירי הקואליציה, תקודם בשיטת הסלמי מיד לאחר שוד התקציב".

"נגיע לבני ברק כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס", הסיתו מארגני הצעדה. "החמורים שנושאים בנטל השירות והכלכלה סיימו להיות הפראיירים שממלאים את הקופה הציבורית, שהפכה לקופת שוחד פוליטי לחברים של גפני וסמוטריץ', כדי שיריב המחריב יקדם דיקטטורה בשיטת הסלמי אחרי התקציב. זה הזמן להתייצב ולומר די לעושק, לשחיתות ולריסוק ישראל! אנחנו לא נגד הציבור החרדי אבל קוראים למנהיגים שלהם להתעשת ולעצור את החרבת ישראל!".

צעדה בבני ברק משטרה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד