כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"הרבה אברכים העירו לי"

מיתוג מחדש: המגמה נגד מאפיית אנג'ל מתפשטת לערים נוספות

זכיין של מאפיית אנג'ל באשדוד שעסקיו נפגעו בעקבות החרם מיתג אמש את החנות מחדש | הוא הסביר את הצעד: "אברכים הפסיקו לקנות" | הזכיין האשדודי מצטרף לשתי חנויות מרכזיות בב"ב שפעלו בצורה דומה | וגם: המכירה המוזלת שעברה לברמן והתמיכה המפתיעה ב'המבשר'

מיתוג מחדש: המגמה נגד מאפיית אנג'ל מתפשטת לערים נוספות
הסניף באשדוד מתנער מאנג'ל צילום: באדיבות המצלם

המגמה החרדית נגד מאפיית אנג'ל צוברת תאוצה עם כל שבוע שחולף וניכר כי הציבור החרדי הפך את המחאה הגדולה הזאת לאבן דרך במלחמת התרבות שמתרחשת במדינת ישראל. אחרי שסניפי זכיינות בעיר בני ברק נאלצו למתג את עצמם מחדש בגלל שהציבור הדיר רגליו מעסקיהם, המגמה הזאת מתרחבת לעיר אשדוד בה הזכיין הסיר את הקשר שלו לאנג'ל ומיתג את עצמו מחדש.

בסרטון שצולם אמש (שני) מהסניף באשדוד ניתן לראות את צעיר שמוחק את השם 'אנג'ל' מחזית החנות. כשהוא נשאל על-ידי עובר אורח למעשיו, הוא השיב: "אני מוחה את זכר עמלק". ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעלי החנות הוא חסיד בעלזא בשם הוכהייזר. הוא הסביר למקורבו מה גרם לו לשנות את השם ולהתנתק מאנג'ל: "הרבה אברכים העירו לי על כך ורבים לא נכנסו לקנות".

הסניף באשדוד מתנער מאנג\

בנוסף, עורך 'בחדרי חרדים' פרסם בטוויטר כי "במכירה המוזלת של לחמים ופיתות שנערכת ע"י ר' ישעיהל'ס קאך' בעיר ביתר, עזבו את אנג'ל ועברו החל מהשבוע למאפיית ברמן".

המכירה המוזלת של ר' ישעיהל'ס קאך'

איש התקשורת מני גירא שוורץ פרסם אמש כי גונבה שמועה לאוזניו ממקור ניהולי ברשת 'נתיב החסד' המחזיקה כ-90 סניפים ובבעלותה גם 'ברכל-טוב', כי הנהלת הרשת קיבלה החלטה להפסיק התקשרות עם אנג'ל. אם הדבר אכן נכון, מדובר בצעד דרמטי של ממש ובמגמה חדשה בה רשתות גדולות מתנתקות מהמאפייה הוותיקה.

לאחר הפרסום כי סניף אנג'ל ברמת שלמה בירושלים עומד בפני סגירה וכבר זימן את עובדיו לשימוע לפני פיטורים, בתחילת השבוע דיווחנו כי שני סניפים בבני ברק של המאפייה עוברים שינויים דרמטיים בעקבות החרם החרדי: סניפי הזכיינות ברחוב חזון איש בעיר וסניף אנג'ל ברחוב בארי ממתגים את עצמם תחת שם חדש.

הזכיין של אנג\

יועץ התקשורת מני גירא שוורץ הסביר לישראל כהן ויקי אדמקר ברדיו 'קול ברמה' כי באנג'ל מתנהל מאבק בין-דורי. בעוד הצעירים לא רוצים להתעסק עם הנושא של המאפייה שאינו רווחי מספיק ומעדיפים להתמקד בנדל"ן, הוותיקים לא מוכנים לוותר ורוצים לשמר על המותג הזה. "זה השם שלהם, זה המעמד שלהם, זה הכבוד שלהם". המאבק הזה הוא הסיבה לדבריו שבמאפייה לא ממהרים לפתור את המשבר.

בנוסף, הוא טוען כי מדובר באידיאולוגיה. "בשני פוסטים מטעם המשפחה, הבנו שמדובר באנשים שרואים בנו החרדים משהו בעייתי". לאור כך הוא טוען, החברה ממנפת את האירוע: גם אולי לנסות ולשנות את המודל של החברה ובנוסף היא עושה סיבוב על הראש של החברה החרדית ומרוויחה אהדה בחוגים בחברה הישראלית.

בתוך כך, מאיר גולד מתייחס הבוקר למחאה הנרחבת בטורו 'מבשר ואומר' בעיתון המבשר: "לא ברור עדיין מדוע פועלת חברה כמו אנג'ל כפי שהיא פועלת. היכן הם הפרסומאים שעובדים בשירותיה, וכיצד הם לא גרמו לחברה להתנצל. הרי אין ספק שהבהרה והתנצלות אחת, היתה גורמת למחאה הזו לשקוע – כל זאת כמובן אם לא היה מדובר רק במי לים שמהשפה ולחוץ.

אבל זה לא קרה, ואם לא די בכך – החברה שחנויותיה במגזר החרדי הולכות ומחליפות שמות, מעדיפה לפרסם מצגים של מספרים שבמקרה זה מספרים שהחברה אינה מפסידה ושהחרם אינו עובד. ממש... האם מישהו שם באמת לא חושב שהגיע הזמן לשנות כיוון?".

כזכור, חבר הכנסת לשעבר עמר בר לב שמונה רק לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השתתף בשבוע שעבר בהפגנת "השוויון בנטל" מול ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין בבני ברק. הצעד גרר זעם רב בקרב רבים וברשת צברה תאוצה יוזמה להחרים את המאפייה וכרוזים בעיר בני ברק קראו לתושבים שלא לרכוש את מוצריה.

 

מאפיית אנג'ל חרם צרכני אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד