כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
יעתרו לבג"ץ

ההורים החרדים עדיין נאבקים לקבל את בנם בחזרה

זוג הורים חרדים ממשיכים להיאבק במשרד הרווחה כדי לקבל בחזרה את בנם הפעוט שהוצא מהם בעקבות חשד להתעללות בו למרות שמזמן התברר כי הוא סובל מפגם גנטי | הזוג מתכוונים לעתור לבג"ץ שאולי יתן להם סעד ויסיים את הסאגה לטובתם

ההורים החרדים עדיין נאבקים לקבל את בנם בחזרה
אילוסטרציה צילום: unsplash

זוג ההורים החרדים שבנם הפעוט נלקח מהם בהיותו בן כמה חודשים למשפחת אומנה בטענה כי התעללו בו, עדיין לא סיימו את הסאגה מול משרד הרווחה, למרות שהתגלה כי הנזקים שנגרמו לו הם בגלל שהוא סובל מפגם גנטי, מתכוונים לעתור לבג"ץ על ההחלטה שלא להשיב להם את התינוק.

אתמול נערך בבית המשפט לנוער בירושלים דיון נוסף בפרשה ובמסגרתו העידו הרופאים שהגישו את חוות הדעת הרפואיות על הפעוט, זאת לאחר דיון בכנסת בראשות יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר, הפעוט אמנם שב לחיק המשפחה, אולם לא לחזקת הוריו הביולוגיים. לפי הדיווח ב-N12 בשל הפערים בגרסאות, בית המשפט דרש מבתי החולים הדסה ושערי צדק להגיש חוות דעת מעודכנות בעניינו של התינוק.

עוד בנושא:

האם התפרקה בראיון: "הוא חי לבד כמו יתום"

עוד דווח כי ממסמכים חדשים שהוגשו לבית המשפט עולה כי בחודש אוגוסט 2022 נכתב בחוות הדעת מטעם בית החולים 'הדסה' כי הפעוט לא סובל מפגם גנטי, אולם שלושה חודשים לאחר מכן שונתה הגרסה והמידע על הפגם הגנטי התווסף למסמך הרפואי. כמו כן נחשף כי הפעוט נבדק גם בבית החולים שערי-צדק ובמסמך סיכום הביקור אצל הרופא נכתב "לבדוק אפשרות למחלת עצמות", וצוין כי הילד מזיז את ארבעת הגפיים וכי אין צורך בגבס.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

עורכי הדין ורדה שטיינברג ויוסי נקר שמייצגים את הורי הפעוט אמרו ל-N12: "לאחר קבלת חלק מהחומר הרפואי שהוסתר עד כה עולה תמונה עגומה, לא בכדי בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, יחד עם גורמי הרווחה, הקשו על ההורים בקבלת המסמכים הרפואיים בעניינו של בנם הקטין. רק לאחר שבית המשפט הוציא צו שחייב את בתי החולים להעביר להורים את המסמכים הרפואיים, הולך ומתגלה גודל המחדל".

עוד טוענים עורכי הדין שטיינברג ונקר: "עיון במסמכים העלה כי בית החולים הדסה עין כרם הטעה את בית המשפט וסייע לשירותי הרווחה בהוצאת הקטין ממשמורת הוריו תוך הסתרת המידע כי הקטין סובל מפגמים גנטיים. היום הוגשה תלונה במשטרת ישראל בגין זיוף מסמכים ושיבוש הליכי משפט. אם ההורים ובית המשפט היו יודעים על שתי האבחנות כבר באוגוסט 2022, התינוק לא היה מוצא ממשמורתם. לצערנו הרווחה בסיוע בתי החולים קרעו ילד ממשפחה אוהבת כשהם יודעים שלילד פגמים גנטיים מולדים. אנחנו נמשיך להלחם עד שהילד ישוב לחיק הוריו. הסיפור הזה צריך להדאיג כל אזרח במדינה".

ההורים בראיון ל'חדשות 12'. (צילום מסך)

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "הדסה מכבדת את הוראות בית המשפט ונציגיה יופיעו בו כנדרש. נדגיש, כי בכל חשד לפגיעה בילדים או בחסרי ישע - חובת צוות הדסה על פי חוק להעלות את החשד - כך נהגנו וכך ננהג תמיד".

הורים זוג חרדים מחלה גנטית משרד הרווחה עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד