כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הזוג החרדי שהופרד מבנו

האם התפרקה בראיון: "הוא חי לבד כמו יתום"

אי אפשר להישאר אדיש נוכח בכיותיה ותחנוניה של אם בישראל שמופרדת מזה 8 חודשים מבנה הפעוט בשנותיו החיוניים לו ביותר בשל אבחון שגוי. זוג חרדי נאבק באנשי הרווחה כדי לזכות בילדם מחדש לאחר שזוכו מכל אשמה כי התעללו בו וגרמו לו לדימום מוחי | המשך הסאגה הבלתי נגמרת והזועקת לשמים • שר הרווחה יעקב מרגי "נכנס לעובי הקורה"

האם התפרקה בראיון: "הוא חי לבד כמו יתום"
הזוג בראיון ל'חדשות 12' צילום: צילום מסך

זוג הורים חרדים נקלעו לסיטואציה שאיש לא מאחל לעצמו. בנם הפעוט נלקח מהם בגיל ארבעה חודשים למשפחת אומנה לכאורה בטעות גמורה ומאז במשך שמונה חודשים הם מתראים עמו לביקורים קצרים לפי הוראת הרווחה ובהשגחה צמודה בלבד.

הכל החל כאשר הפעוט פונה לבית החולים הדסה בירושלים, שם אובחן כי הוא סובל מדימום מוחי ושבר, החשד שעלה ישר הינו התעללות מצד הוריו. השניים נעצרו לחקירה, גם עברו בדיקת פוליגרף שבה נמצאו דוברי אמת. בהמשך גם בדיקה מעמיקה ושורת חוות דעת רפואיות גילו כי בנם סובל מבעיה גנטית נדירה שעמה נולד שגורמת דימום מוחי ושברים מעת לעת.

למרות שבית המשפט זיכה אותם לחלוטין מכל אשמה, אנשי משרד הרווחה מסרבים להשיב את הפעוט לחיק הוריו. הזוג חסרי אונים העניקו ראיון ל'חדשות 12' ובו פרקו את אשר על ליבם. האם הצעירה נשברת בבכי מגעגועים לבנה אהובה. את חקירת המשטרה היא מתארת: "כשהבן שלי היה בין חיים למוות, במשטרה צעקו עליי שאני רוצחת ורציתי לרצוח אותו ושאני רוצה שיהיה לו את הכי רע שיש", היא משחזרת וקולה נשנק בבכי.

היא ממשיכה ופורצת בבכי קורע לב: "הרווחה מתעקשת שאנחנו עשינו את זה, שאנחנו הורים מתעללים, גרועים שלא מסוגלים לגדל ילד. כבר שמונה חודשים מאז שהבן שלי בן 4 חודשים, הוא חי לבד כמו יתום, בלי אבא בלי אמא. הוא לא מקבל אהבה. הוא בסביבה של אנשים זרים לו. הוא סובל". 

למעשה זה כבר התחיל כאשר בנם היה בן חודש. האם משחזרת בראיון לענבר טויזר ב-N12: "כשהבן שלנו היה בן חודש היינו איתו בבית ופתאום הראש שלו נשמט והוא נהיה ממש חיוור, לא ידענו מה זה. הגיע מהר אמבולנס ונסענו לבית חולים – שם בעצם מצאו לו את הדימומים במוח", הוא הובהל באמבולנס לטיפול נמרץ שם הורדם והונשם. "אני אפילו לא הבנתי שחושדים בנו, לא הכרתי דברים כאלה", טענה האם.

עוד בנושא:

בגלל אבחון שגוי בבית החולים, התינוק נלקח מהוריו

ההורים כאמור עודם חסרי אונים מול אנשי הרווחה העקשניים שלא מוכנים להחזיר את הילד לחזקתם, לאחר שנוקו מכל אשמה והסיבה האמיתית לדימום המוחי התבררה.

ממשרד הרווחה נמסר: "הטענות שמובאות בכתבה אינן נכונות. מפאת חובת החיסיון, צנעת הפרט והעובדה שהתיק מתנהל בבית המשפט לא נוכל למסור פרטים נוספים".

מבית חולים הדסה נמסר: "לאחר בירור ראשוני, במקרים שבהם קיים חשד סביר להתעללות או הזנחה, הצוות פועל לפי החוק ומדווח לגורמים הנדרשים. זאת במטרה שיבדקו את הנושא לעומק, ושינקטו בפעולות הנדרשות לשמור על שלום הילד לפי הצורך".

'בחדרי חרדים' פנה ללשכת שר הרווחה יעקב מרגי וזו תגובתו: "הנושא מוכר לשר ומיד עם כניסתו למשרד הוא נכנס לעובי הקורה. גורמי המקצוע בוחנים את מצב הילד והמשפחה והשר הורה לסיים אבחנה זו ובהקדם. בעקבות הכתבה השר ייכנס את גורמי המקצוע כדי להביא סוף לפרשייה עגומה זו".

דימום מוחי פעוט זוג הורים זוג חרדי הורים חרדים משרד הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד