ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
נכנס היום לתפקידו

אחרי למעלה משנה: זה נציב תלונות הציבור החדש

פרופ' מנחם פינקלשטיין נכנס לתפקידו כנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות | קודמו, השופט בדימוס דוד רוזן, סיים את תפקידו לפני למעלה משנה

אחרי למעלה משנה: זה נציב תלונות הציבור החדש
השופט מנחם פינקלשטיין צילום: דוברות משרד המשפטים

השופט בדימוס, פרופ' מנחם פינקלשטיין, נכנס היום (חמישי) לתפקידו כנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, במשרד המשפטים.

פינקלשטיין ייכנס לתפקידו יותר משנה אחרי שקודמו, השופט בדימוס דוד רוזן, סיים את תפקידו. למעשה, למעלה משנה שהמשרה החשובה, שתפקידה בין לפקח על הפרקליטות והתובעים, לא הייתה מאוישת.

פרופ' פינקלשטיין מונה לתפקיד לאחר שסיים לאחרונה את תפקידו כיושב ראש ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע.

השופט בדימוס פינקלשטיין כיהן בעבר כסגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז וכשופט בבתי המשפט המחוזיים חיפה ומרכז, וקודם לכן כיהן כפרקליט הצבאי הראשי, התובע הצבאי הראשי, הסנגור הצבאי הראשי וכשופט ומשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים.

נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות פועלת כגוף ביקורת עצמאי, שמטרתו לבחון מעשה של מייצגי מדינה בערכאות במסגרת תפקידם, ובכלל זה הפרקליטות, על יחידותיה ומחלקותיה השונות, התביעה המשטרתית, מיופי כוח ומוסמכים מטעם היועצת המשפטית לממשלה, וכיו"ב. זאת, על מנת למסד ביקורת רחבה ומקצועית על מערך התביעה הכללית בישראל, ולאפשר לכל אדם, הרואה עצמו נפגע ממעשה כאמור, להגיש תלונה לנציבות לצורך בדיקה ובירור, באופן שיביא להגברת אמון הציבור במערך התביעה.

 

 

נציב תלונות הציבור מינוי מנחם פינקלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד