ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מחאת הרפורמה המשפטית

תל אביב: נתיבי איילון נחסמו, מפגינים נעצרו

עשרות אלפי מפגינים מוחים בת"א נגד הרפורמה, אחרי שנתניהו החליט לקדם אותה מחדש | איילון דרום נחסם לתנועה - ונפתח | ראש עיריית ת"א, המתמודד שוב על התפקיד, טען בהפגנה: "שר הפנים יוכל להדיח ראש עירייה מכהן ולהחליפו אחרי שנשא נאום הקורא תגר על הממשלה" | לפיד: "זו לא עילת הסבירות, זו עילת השבירות"

תל אביב: נתיבי איילון נחסמו, מפגינים נעצרו
המחאה נגד הרפורמה בקפלן צילום: גלעד פירסט

עשרות אלפי בני אדם מפגינים הערב (מוצאי שבת) בתל אביב נגד הכוננה לשוב ולחוקק חלקים מהרפורמה המשפטית. עוד לפני סיום ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן, חלק מהמפגינים ירדו לנתיבי איילון וחסמו אותם לכיוון דרום. המשטרה פעלה לפנות את חוסמים ועצרה שני מפגינים. מחאות נוספות נערכו בשורה של מודים אחרים ברחבי האר.

במשטרה דיווחו כי במהלך בלימת ניסיון ירידת מוחים לכביש 20 סמוך לגשר יהודית, נעצרו 2 מוחים בחשד להפרת הסדר. בתוך כך, הערב עצה המשטרה אדם בחשד שריסס גז פלפל לעבר מוחים אחרים ברחוב דה וינצ'י בעיר.

 "הימים האלה דורשים מאיתנו תעוזה, עקשנות, נחישות, נאמנות בלתי מתפשרת לדרכנו ולערכים המגדירים אותנו", אמר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, המתמודד על קדנציה נוספת בתפקיד, בהפגנה המרכזית בתל אביב."אסור לנו להיות שאננים, להרים ידים. המהפכה המשפטית כאן, והיא מסוכנת מתמיד".

"המשמעות המיידית של ביטול עילת הסבירות, היא שביום שאחרי המהפכה, לא יהיה מי שיגן עליכם, עלינו", טען חולדאי. "ללא עילת הסבירות, יכולה הממשלה להדיח את היועצת המשפטית לממשלה או את מבקר המדינה. ללא עילת הסבירות יכול שר הפנים להדיח ראש עירייה מכהן ולהחליפו אחרי שנשא נאום חוצב להבות הקורא תגר על הממשלה והתנהגותה. בתי המשפט מקוצצי הכנפיים, לא יוכלו לסייע, והשופטים, גם אם יראו עוול בלתי רגיל, לא יוכלו לתקן".

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בעצרת המחאה ברעננה: "רוצים לבלבל אותנו. הם אומרים לנו, 'אנחנו מעבירים רק את עילת הסבירות, זה קטן, זה טכני, האופוזיציה כבר הסכימה לזה בבית הנשיא'. זה שקר מוחלט. אף אחד לא הסכים להם לשום דבר. היינו שם. אנחנו יודעים את האמת. מה שהם שמו השבוע בכנסת לא דומה בשום דבר למה שדנו עליו בבית הנשיא. מה שהם מקדמים זו לא עילת הסבירות, זו עילת השבירות. זה ישבור את סמכותו של בית המשפט, זה ישבור את המבנה הדמוקרטי שלנו".

הפגנה הרפורמה המשפטית נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד