כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הבחירות בצפת

'הגוש החרדי' מתפרק? חב"ד תתמוך בראש העיר

למרות שבאחרונה התקיימו מגעים בגוש החרדי בצפת להרצת מועמד מוסכם, ל'בחדרי חרדים' נודע כי סיעת חב"ד צפויה לתמוך בראש העיר המכהן שוקי אוחנה, מה שעלול לשנות את תוצאות הבחירות בעיר | יחד עם זאת, גורם בגוש מעריך: "אפשר לזכות בראשות העיר גם בלי חב"ד, אך מאמינים שהם יצטרפו אלינו בהמשך"

'הגוש החרדי' מתפרק? חב"ד תתמוך בראש העיר
חב"דניק מצביע בבחירות. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

סיעת חב"ד בעיריית צפת צפויה לתמוך בראש העיר המכהן שוקי אוחנה לקראת הבחירות הקרובות, כך לפי כמה מקורות בסיעות החרדיות בעיר. גורמים בסיעת חב"ד לא הכחישו כי נחתם הסכם עם אוחנה. לצד זאת, בכיר בקהילה החב"דית הודה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בתקופה האחרונה התנהלו מגעים אינטנסיביים בין חב"ד לאוחנה, בין היתר בשל ידיעות שפורסמו ב'בחדרי' אודות הבחירות בצפת.

ההסכם עם אוחנה הוא מהלך מפתיע, שכן חב"ד הייתה עד כה חלק מהגוש החרדי בצפת שהיה אמור להציג מועמד משותף לראשות העיר. ההסכם בין סיעות הגוש החרדי הלך והתגבש מתוך הבנה כי החרדים הם למעלה מחמישים אחוזים מתושבי העיר, וישנם צרכים שרק ראש חרדי יוכל למלא.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', המועמד המוביל של הגוש החרדי להתמודדות על ראשות העיר הוא יוסף חיים קקון, מקורבו של השר חיים ביטון מש"ס.

בצפת מעריכים כי ההסכם בין חב"ד ואוחנה צפוי להשפיע על תוצאות הבחירות לראשות העיר. אוחנה צפוי לקבל תמיכה של חלק מהתושבים החרדים, מה שעשוי להגדיל את סיכוייו לנצח בבחירות. מנגד יש הטוענים כי ניתן לצלוח את הבחירות ולזכות בראשות העיר גם ללא הקולות של חב"ד.

"אפשר לזכות בראשות העיר גם בלי חב"ד", אומר בכיר בגוש החרדי בצפת בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אך אנחנו מאמינים שחב"ד יצטרפו אלינו בהמשך וישובו לגוש".

שוקי אוחנה צפת ראשות העיר חב"ד בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד