י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הפקרות מפתיעה

יותר מ-1,500 חפצי אמנות מהמוזיאון הבריטי נגנבו או הושמדו

יותר מ-1,500 חפצי אמנות מהמוזיאון הבריטי 'נגנבו או הושמדו'. חפצי אמנות כוללים זהב, תכשיטים ואבני חן מאבנים יקרות היו בין האוצרות החסרים. מקורות אומרים כי המספר האמיתי יכול להיות "קרוב יותר ל-2,000"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

על פי ההערכות , יותר מ-1,500 חפצי אמנות בשווי מיליונים נגנבו או הושמדו על ידי גנב בודד במוזיאון בריטי. פריטים הכוללים זהב, תכשיטים ואבני חן מאבנים יקרות היו בין האוצרות החסרים. מקורות אמרו ל'דיילי מירור' כי המספר האמיתי יכול להיות "קרוב יותר ל-2,000", אך ייתכן שלעולם לא נדע בשל פערים ברשימות המלאי של המוזיאון. הגניבות התגלו במהלך חקירה פנימית במוסד הלונדוני.

כזכור המשטרה קיבלה התראה בתחילת ינואר, אך המוזיאון פרסם את הגניבות רק בשבוע שעבר. אוצר בכיר, פיטר היגס, בן 56, פוטר ביולי האחרון. הוא עבד במוזיאון במשך 30 שנה, ומכחיש כל קשר לגניבות, כך מסרה משפחתו. מנהל המוזיאון הבריטי הרטוויג פישר אמר כי המוזיאון "יעשה מאמצים לשחזור את החפצים".

הוא הוסיף: "מדובר באירוע חריג ביותר. אני מדבר בשם כל העמיתים שלי, אנחנו לוקחים את השמירה על החפצים שבטיפולנו ברצינות רבה. כבר חיזקנו את סידורי האבטחה שלנו ואנחנו עובדים לצד מומחים חיצוניים כדי לבדוק מה חסר, ניזוק או נגנב".

 

 

בריטניה מוזיאון גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד