י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בין הקורבנות - קצין מג"ב ומסתערב

הרצח המרובע באבו סנאן | המפכ"ל: "אין קשר בין הרצח לבין הבחירות המקומיות"

המשטרה תמשיך לחקור את הרצח שמזעזע את העדה הדרוזית, בו קיפחו את חייהם ארבעה בני אדם, בהם מועמד בבחירות לראשות מועצת אבו סנאן - קצין מג"ב לשעבר ועוד 3 קרובי משפחתו | המפכ"ל בזירה: "יש יותר מ-140 סכסוכים מדממים שבכל רגע נתון יכולים לגבות קורבנות"

הלם ואבל בעדה הדרוזית בעקבות הירצחם של ארבעה מבני העדה קרובי משפחה - בעוד אירוע ירי על רקע פלילי. אחד הנרצחים, גאזי סעב בן ה-53, התמודד בימים אלה בבחירות לרשות המקומית אבו סנאן, סרן בצה"ל, שירת בלבנון לפני שעבר לשרת כמפקד המעברים במג"ב ירושלים, משם השתחרר בדרגת רב-פקד ובתקן סגן-ניצב.

קרובי משפחתו סיפרו ל-ynet: "הנרצחים היו אנשים מכובדים עם שם טוב ורקע מכובד, הם עבדו לפרנסתם. לא מאמינים שדבר כזה קרה אצלנו בחברה הדרוזית".

גאזי סעב. (רשתות חברתיות)

שלושת הנרצחים הנוספים הם זהר סעב, בן ה-45, אמיר סעב, בן ה-28 וחלבי סלמאן בן ה-63. זהר סעב שירת ביחידת המסתערבים (ימ"ס) לפני כשני עשורים, והיה מראשוני היחידה כאשר הוקמה. סלמאן עבד במטע זיתים ועסק בחקלאות. אמיר סעב, הצעיר מבין הנרצחים, היה בעל השטח החקלאי שבו נורו הארבעה למוות מטווח אפס. הוא נישא רק לפני שנה בתקופה שבה נפטר אחיו הקטן ממחלה קשה. כעת פקדה את המשפחה אסון נוסף בהירצחו של אמיר. תושבי אבו סנאן סיפרו בשעות האחרונות כי הארבעה היו אנשים נורמטיביים נעימי הליכות ומוערכים בחברה. 

גל אלימות בלתי פוסק: ארבעה בני אדם נרצחו באירוע ירי בצפון

לאור הרצח המזעזע הגיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לזירת הרצח, כדי לעמוד מקרוב אחר החקירה ואיסוף הממצאים ואמר בהצהרה לעיתונאים: "אנחנו פה אחרי אירוע טרגי קשה, המשך של טרור הדמים הפלילי בחברה הערבית. האירוע כרגע בראשית החקירה, אנחנו עדיין אוספים ממצאים בזירה. זהו תוצר של סכסוך בין ארגוני פשיעה ומאבקי שליטה".

המפכ"ל שבתאי בזירה | צילום: שיר טורם, פלאש 90.

לדברי רב ניצב שבתאי: "משטרת ישראל מושקעת כולה בפעילות במגזר הערבי בתוך היישובים, עם כל הכוחות וכל היחידות. יש יותר מ-140 סכסוכים מדממים שבכל רגע נתון יכולים לגבות קורבנות. נעשה כל שביכולתנו על מנת לסכל את טרור הדמים". המפכ"ל הדגיש בשטח כי "מהנתונים שברשותנו עולה כי אין קשר בין הרצח לבין הבחירות המקומיות".

ראש העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף הגיב לרצח המרובע ומסר: "טבח התרחש הערב באבו סנאן, זה פשע נתעב ומעשה טרור שחצה את כל הקווים האדומים. המדינה והמשטרה עוצמים את עיניהם מול הטרור הפלילי המשתולל. על הממשלה להתכנס מיד ולהציג לציבור תוכנית חירום".

דקות לאחר הרצח התפתחו בזירה מהומות. קומץ תושבים יידו אבנים לעבר השוטרים שהגיעו למקום כמו גם לעבר כוחות ההצלה שהגיעו להגיש סיוע רפואי לנרצחים ונאלצו לסגת לאחור. המשטרה חסמה את הגישה לזירת הרצח.

בעקבות הפשיעה הגואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (רביעי) את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית לדיון חירום.

בערבו של יום שני נרצח מנכ"ל עיריית טירה, ד"ר עבד אלרחמן קשוע ושני חברי מועצה נוספים שהיו עמו נפצעו. 

 

ארגוני פשיעה אבו סנאן רצח מזעזע פרשת רצח קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד