ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
הבחירות הסוערות באלעד

הגר"ד לנדו במכתב חסר תקדים נגד ש"ס: "מקלקל במישרין או בעקיפין את משמרת היהדות"

במכתב חסר תקדים, משיב ראש הישיבה הגאון רבי דוב לנדו לטענות שהשמיעה מפלגת ש"ס בעקבות חתימת ההסכם בין 'דגל' לשלומי אמונים | "בהכירי את צרכי העיר אלעד זה רבות בשנים נוכחתי לראות שכל העניין של ראשות העיר שם אינו שייך לשום מפלגה שהיא כלל וכלל" | המכתב

הגר"ד לנדו במכתב חסר תקדים נגד ש"ס: "מקלקל במישרין או בעקיפין את משמרת היהדות"
ישראל פרוש אצל הגר"ד לנדו צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה, הגאון רבי דב לנדו, משיב במכתב חסר תקדים לטענות שהשמיעה מפלגת ש"ס בעקבות חתימת ההסכם בין 'דגל התורה' לשלומי אמונים, לקראת הבחירות המקומיות בעיר.

הגר"ד לנדו כותב במכתב שיפורסם מחר ב'יתד נאמן' כי להסכם שנחתם בין דגל התורה לש"ס בבחירות הקודמות "אין לו כל ערך והוא אינו מחייב אף אחד".

"בהכירי את צרכי העיר אלעד זה רבות בשנים נוכחתי לראות שכל העניין של ראשות העיר שם אינו שייך לשום מפלגה שהיא כלל וכלל", כותב הרב לנדו במכתב שיפורסם מחר בבטאון 'דגל התורה'. "העניין שייך אך ורק לטובת עניני היהדות והחינוך משמרת התורה והמצוות וכל התלוי בכך. וממילא כל החתימת וההסכמים שנעשו בין מפלגות אין להם כל ערך ואינו מחייב אף אחד. וכל מי שתולה הענין בעניני עדות וחוגים וכיוב"ז עושה עוולה גדולה, וּכְשָׁלוֹחֵם נגד הנ"ל הרי הוא מקלקל במישרין או בעקיפין את משמרת היהדות שם".

"מלבד הלשונות הבוטים שאין להם שום מקום. ועליו לחזור ולתקן מיד את מה שהטיח והסית נגד מי שעשה את הראוי והנדרש לטובת משמרת היהדות בטהרתה שהיא לטובת כל יראי השם. כל זה היתה דעתי גם במערכת הבחירות הקודמות ואין כאן שום ענין של מפלגות או כל דכותייהו רק התועלת היהדותית הנדרשת מאד מאד להעיר ולתושביה", מוסיף הגר"ד.

אתמול, נזכיר, יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע לאלעד במסגרת קמפיין הבחירות של מועמד המפלגה לראשות העיר יהודה בוטבול. זאת, מספר ימים לאחר ש'בדגל התורה' הודיעו על תמיכה בראש העיר המכהן שרוליק פרוש, בניגוד לסיכום שנחתם במערכת הבחירות הקודמת בעיר בין המפלגות.

"היה פה הסכם חתום וברור שנחתם עם גדולי ישראל", תקף יו"ר ש"ס במהלך ישיבת הסיעה שקיים בעיר עם חברי הכנסת ושרי המפלגה. "הפרת ההסכם זה תקדים מסוכן שישליך למשך שנים קדימה. זה חילול ה'! ואני לא רוצה להשתמש במילים יותר קשות", הוסיף דרעי.

גורמים ב'דגל התורה' אמרו כי במפלגה "לא מתרגשים" מהמתקפה של יו"ר ש"ס. "אריה דרעי משדר לחץ", אומר גורם במפלגה.

ב'דגל' סבורים שהמתקפות של דרעי עשויות לסייע למועמד שלומי למועמד שלומי אמונים שרוליק פרוש. במפלגה הליטאית יש מי שטוען כי "המלחמה" שפתח דרעי נגד דגל התורה דווקא תביא לאיחוד השורות ותצרף קהלים נוספים בעיר, גם כאלו שהיו נגד הפרת ההסכם עם ש"ס.

בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות 2023 ש"ס ישראל פרוש דגל התורה הרב דב לנדו אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד