כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
בשל האיום

ארה"ב ביקשה מעיתונאית ממוצא איראני לשנות פרטי זהותה

פעילה אמריקאית נגד המשטר האיראני סיפרה כי ממשל ביידן ביקש ממנה לשנות את פרטי הזהות שלה בגלל איום מצד המשטר באיראן. הבית הלבן מסר לה כי יש יותר מ-31 איומים על חייה בארצות הברית

החשוד מחוץ לבית
החשוד מחוץ לבית צילום: צילום מסך

מסיח עלי נג'אד, עיתונאית ופעילה נגד ממשלת איראן, חשפה בפגישה בקונגרס האמריקני כי הממשל של ג'ו ביידן ביקש ממנו להיכנס לתוכנית הגנת עדים, שמשמעותה לשנות את זהותה, בשל איומים על חייה מצד הרפובליקה האסלאמית של איראן.

מסיח עלי נג'אד אמרה "זה מה שהרפובליקה האסלאמית רוצה" והוסיפה כי היא לא תקבל את ההצעה הזו ולא תשתוק. מסיח עלי נג'אד, פעילה גם בתחום ההגנה על זכויות נשים, אמרה כי השנה הזהירו אותה מהבית הלבן כי יש יותר מ-31 איומים על חייה בארצות הברית.

הפעילה היא יעד לאיומים רבים מצד איראן. בשנה שעברה גבר נעצר בברוקלין עם רובה AK-47 ליד ביתה, הוא אמר למשטרה שהוא הלך לשם "לחפש מישהו". החשוד בן ה-23, חמוש בקלצ'ניקוב ויותר מאלף דולר במזומן, נעצר בברוקלין, ניו יורק, מול ביתה לאחר יומיים של מארב משטרתי.

בזמן שהאיש עוכב ונחקר, המשטרה מצאה רובה סער AK-47 במזוודה במושב האחורי של המכונית ו-1,100 דולר במזומן. הוא הכחיש תחילה שהמזוודה והרובה שייכים לו, אבל אחר כך שינה את סיפורו והודה שהנשק שלו, והוא "בברוקלין כי הוא חיפש מישהו". המשטרה מצאה במכונית גם שתי לוחיות רישוי נוספות עם מספרים שונים שהונפקו על ידי מדינות שונות.

 

 

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד