ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
עדכונים שוטפים

חוסלו 5 מפקדים בכירים בחמאס | דיווח: שוחררו שתי חטופות נוספות

חיל האוויר ממשיך לתקוף בעוצמה לקראת הכניסה הקרקעית | שר הביטחון גלנט אומר בביקור בחיל הים: "זו תהיה התקפה קטלנית, ומשולבת - באוויר, בים וביבשה" | הרמטכ"ל מסביר את העיכוב עם הכניסה הקרקעית: "יש שיקולים טקטיים, אופרטיביים, אסטרטגיים, מתכוננים טוב יותר"

חוסלו 5 מפקדים בכירים בחמאס | דיווח: שוחררו שתי חטופות נוספות
מלחמה צילום: צלמי פלאש 90
היום ה-17 למלחמה: צה"ל ממשיך לתקוף מהאוויר בעוצמה ברצועת עזה במקביל להמשך ההכנות לקראת התמרו הקרקעי. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר כי המחבלים מתארגנים בעשרות נקודות לקראת הכניסה הקרקעית. "כל זמן שעובר אנחנו משפרים מוכנות כדי לבצע את התמרון בצורה הטובה ביותר", אמר דובר צה"ל.

לפי דובר צה"ל, 222 משפחות של חטופים, ו308 משפחות של חללי צה"ל עודכנו מאז החלה המלחמה. לדבריו, יותר מ-1,000 גופות מחבלים ולצד זאת גם שבויים חיים נמצאים בידי ישראל. "כל אלה אנשי חמאס שנחקרים. הנתון הזה מעיד על אופן הלחימה שהתנהלה בעוטף. של האזרחים וכיתות הכוננות".

הערב אומר שר הביטחון בביקור בפיקוד חיל הים באשדוד: "נערכים לשלב הבא ביסודיות, זו תהיה התקפה קטלנית, ומשולבת - באוויר, בים וביבשה".

בתוך כך, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מתייחס לעיכוב הכניסה הקרקעית ואומר: "תמרון בדרום מוכן בצורה טובה מאוד. פיקוד הדרום העמיד תוכניות איכותיות". לדבריו, "יש שיקולים טקטיים, אופרטיביים, אסטרטגיים, שנתנו עוד זמן וכוחות שיש להם עוד זמן, מתכוננים טוב יותר וזה מה שהכוחות עושים עכשיו".

עדכונים שוטפים:

00:43 - צה"ל תקף לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח לבנון היום (שני).

תיעוד מתקיפות בלבנון // דו\"צ

00:02 - מכה לחמאס: בדקות האחרונות נסגר חשבון הטלגרם הרשמי של הזרוע הצבאית של חמאס שבו הפיץ את מסריו ותיעודיו המחרידים.

00:01 - בית החולים איכילוב: החטופות נורית קופר ויוכבד ליפשיץ בדרכן במסוק צבאי לבית החולים איכילוב. עם קבלתן הן יעברו בירור והערכה רפואית.

23:52 - משרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים: "צה"ל וכוחות הביטחון פעלו רבות בימים האחרונים בכל הערוצים כדי להביא לשחרורן ולהתגבר על הקשיים הרבים שחמאס הערימו. לאחר שעברו לידי כוחות צה״ל, הן עושות דרכן בשעה זו אל מרכז רפואי בישראל שנערך והוכן במיוחד לקליטתן. שם יחכו להן בני משפחתן".

עוד נמסר: "אנו מודים למצרים על הסיוע, ולצלב האדום על תפקידם החשוב כמצילי חיים. ממשלת ישראל, צה"ל וכלל מערכת הביטחון, ימשיכו לפעול עם מיטב היכולות ובכלל המאמצים על מנת לאתר את כלל הנעדרים ולהשיב את החטופים כולם הביתה".

23:47 - מיליציות הנתמכות ע"י איראן קיבלו אחריות על תקיפת שלושה בסיסים אמריקנים בסוריה באמצעות טילים ומל"טים.

23:40 - לפני זמן קצר הסתיימה הערכת המצב הביטחונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון, בקריה בתל אביב.

צילום: קובי גדעון, לע"מ.

23:37 - כתב רויטרס מבהיר: ביידן הגיע לדיון עדכון שגרתי על המלחמה בישראל.

23:15 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: ‎"חובתם של מנהיגי העולם הערבי לפעול לסיום הטרגדיה אשר איפשרה לחמאס דעאש להפוך מאות אזרחים וחיילים להפוך לבני ערובה תוך ביצוע פשעים נגד האנושות".

23:11 - אחד התרחישים שהוצגו לשרים: אחרי הכניסה הקרקעית, הסיכויים לשחרור חטופים ישאפו לאפס. גורם ישראלי אמר כי "עושים הכול לשחרור חטופים לפני התמרון". (כאן)

23:03 - כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה במרחב הר דב וניסתה לשגר רקטות משטח לבנון לעבר שטח ישראל.

תקיפת חוליית מחבלים שניסתה לשגר רקטות מלבנון לעבר ישראל

22:56 - המיליציות הפרו-איראניות טוענות כי ביצעו מתקפות טילים ומל"טים נגד שלושה בסיסים גדולים של צבא ארה"ב במזרח סוריה. הנשיא ביידן תועד הערב אומר בתום נאום על הכלכלה האמריקנית: "סלחו לי, עליי ללכת לחדר המצב, יש שם עניין שעליי לטפל בו".

22:53- כתב הבריאות מאיר מרציאנו מדווח ב׳ערוץ 13׳: החטופות יגיעו בקרוב לטיפול בבית החולים איכילוב בתל אביב.

22:44 - תיעוד וידאו ראשון של שתי החטופות הישראליות ששוחררו משבי חמאס אחרי שחצו את מעבר רפיח באמבולנס של הצלב האדום.

שתי החטופות הישראליות משבי החמאס באמבולנס

22:34 - נכדה של יוכבד ליפשיץ בהצהרה לתקשורת: "שמחים ונרגשים מהשחרור של סבתי ושל נורית קופר. מקווים שהיא במצב טוב. ניסע לראותה. היא עברה את מעבר רפיח לצד המצרי. ממש בקרוב נראה אותה ונתייחד איתה. מקווים שזה רק פתיח לשחרור כל החטופים".

22:27 - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מסרו הערב בצהרה בפתח הערכת המצב בקריה בת אביב.

הרצי הלוי, נתניהו וגלנט בהערכת מצב בקריה
קרדיט: וידאו: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ.

22:00 - בישראל מאשרים רשמית: החטופות ששוחררו משבי החמאס הן; יוכבד ליפשיץ (85) ונורית קופר (80), תושבות קיבוץ ניר עוז וממקימיו. בעלה של ליפשיץ עדיין חטוף בעזה.

21:50 - הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום טוען: סייענו הערב בשחרור שתי החטופות. ערוכים לבקר את החטופים שנותרו בשבי ולסייע בכל שחרור עתידי.

21:49 - הצלב האדום: שתי החטופות עברו לצד המצרי. צוות ישראלי יפגוש אותן מייד.

21:42 - דיווחים במצרים: שתי החטופות ששוחררו הגיעו למעבר רפיח. יועברו בהמשך לנציגים הישראלים.

21:27 - גורמים ישראלים מאשרים שחמאס שחרר שתי חטופות: "עוד לא הגיעו לידנו".

21:18 - דוברות עיריית שדרות: פגיעת רקטה בכביש בשכונת מגורים בעיר. אין נפגעים בגוף. נזק לכביש ולרכבים.

21:10 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס טוען: אנחנו משחררים שתי חטופות ישראליות.

21:03 - אחרי כחמש שעות של שקט, אזעקות ביישובים: ניר עם, שדרות, איבים.

20:59 - בכיר חמאס חאלד משעל ל'סקיי ניוז': החטופים המוחזקים בידי חמאס ישוחררו רק אם ישראל תפחית את התקיפות האוויריות על עזה.

20:52 - צה"ל חיסל מתחילת הלחימה, בהכוונת שב"כ, 5 מפקדים במערך האווירי של חמאס, שלקחו חלק משמעותי במתקפת הפתע נגד ישראל.

20:47 - הבית הלבן: ארה"ב דוחה את הקריאות להפסקת אש, הן יועילו לחמאס.

20:44 - הבית הלבן: איראן "מאפשרת באופן פעיל" התקפות על בסיסי ארה"ב במזרח התיכון.

20:36 - צה"ל בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, חיסל את ראש מערך הנ"ט של החטיבה הצפונית של ארגון הטרור חמאס, איברהים אלסחאר, שביצע את ירי הנ"ט בו נהרג סמל ראשון עומר טביב ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים במבצע "שומר החומות".

20:27 - מקור המעורב בשיחות לשחרור חטופים אומר לרשת BBC: המו״מ נמצא ״ברמה הרצינית ביותר״, אבל סירובה של ישראל לכל סוג של הפסקת אש מונע כל פריצת דרך.

20:25 - דובר צה"ל על שחרור החטופים: "אין לנו שום הסתכלות על מי נושא דרכון כזה או אחר - מה שמעניין אותנו זה להחזיר את כל החטופים הביתה". באשר לכניסה הקרקעית אומר הגרי: "אנחנו מוכנים ומעמיקים את המוכנות שלנו".

מדבריו של דובר צה\

20:18 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה: ״תקפנו היום כינוס של עשרות מחבלים בשטח כולל בכירים״.

20:15 - גורם מדיני: "ישראל לא תהיה צד לסלקציה לשחרור חטופים שמחזיקים בדרכון זר".

20:09 - דיווח ב'חדשות 12': האמריקאים במסר לישראל בשיחות בכל הדרגים: מגבים אתכם - אך מעדיפים שלא תיכנסו קרקעית לרצועה. התשובה הישראלית: מכבדים את דעתכם אבל אין לנו דרך אחרת להגשים את מטרות המבצע, זולת באמצעות כניסה קרקעית.

19:54 - ערוץ אל-ערביה הסעודי: חמאס אמור לשחרר מספר חטופים בעלי אזרחות זרה בשעות הקרובות.

19:50 - לפי דיווח באתר i24: הצלב האדום עומד לקבל חמישים חטופים בעלי אזרחות זרה באיזור חאן יונס.

19:27 - כלי התקשורת ברוסיה מדווחים: חמאס עזב את טורקיה. הסיבה: מסר שהועבר בשבת השחורה, 7 באוקטובר, בשעה 10:00 במהלך פגישה בין גורמים טורקים לגורמים בחמאס: "לא יכולים לערוב לבטחונכם, ולניסיונות ישראלים לפגוע בכם".

19:00 - שר הביטחון גלנט אומר היום מול חופי עזה: "נערכים לשלב הבא ביסודיות, זו תהיה התקפה קטלנית, ומשולבת - באוויר, בים וביבשה".

דברי שר הביטחון גלנט - צילום: אלעד מלכה

18:45 - בכיר בצה"ל לתקשורת הזרה: לישראל יש עדויות למעורבות איראנית במתקפת הטרור של חמאס.

18:09 - אושר סופית: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים.

17:40 - זוהתה נפילה במוזיאון 'משואה לתקומה' בקיבוץ יד מרדכי.

17:37 - ה'ניו יורק טיימס': נתניהו מתנגד למבצע רחב בעזה לעת עתה.

17:33 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה, מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל במרחב משגב עם, הירי הפעיל התרעה במרחב העיר קריית שמונה. צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי בשטח לבנון.

17:30 - בכירים ישראלים: מתנהלים מגעים לשחרור עשרות חטופים מעזה.

17:22 - שרת הבריאות הפלסטינית מי אל-כילה קוראת לפתוח מסדרון מעזה לגדה או למצרים, למטרת העברת פצועים מהרצועה. עוד אמרה השרה בראיון לערוץ אל-ג'זירה, כי מערכת הבריאות ברצועה קורסת וקוראת לאו"ם להתערב במהירות.

17:20 - המיליציות הפרו איראניות בעיראק מודיעות כי תקפו ריכוזי כוחות אמריקניים בבסיס "אל-מאלכיה" שבסוריה באמצעות כטב"מ וזוהתה פגיעה ישירה במטרה.

17:15 - גורם רשמי בעל ידע במשא ומתן על שחרור בני ערובה, שמתקיים בעיקר דרך קטאר, אמר לניו יורק טיימס, כי חמאס הזהיר כי פלישה קרקעית תפחית את הסבירות לשחרור בני ערובה.

17:10 - ממשלת טורקיה מוציאה הכחשה רשמית שטורקיה הורתה לבכירי חמאס לעזוב את המדינה.

17:04 - גורם צבאי ישראלי בכיר לניו יורק טיימס: בהתבסס על שיחות בין ארה"ב לקטאר, חמאס עשוי לשחרר כ-50 אזרחים בעלי אזרחות כפולה בנפרד מכל עסקה רחבה יותר.

16:51 - אזעקות בקרית שמונה.

16:20 - בשעה האחרונה: צה"ל חיסל כמה חוליות נ"ט של חיזבאללה.

16:10 - עיריית שדרות: פגיעת רקטה בחניית בניין מגורים בשדרות. אין נפגעים בגוף. נזק למבנה.

ההרס בשדרות / צילום עיריית שדרות

16:08 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרות באר שבע, שדרות ועוטף עזה: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהם דווח על נפילות.

15:59 - האזעקה בצפון: ככל הנראה כטב"מ שחדר מלבנון.

15:55 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על חדירה למרחב האווירי במרחב ניר עוז ועין הבשור, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחדרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שני הכלים סוכלו.

15:40 - המיליציות הפרו איראניות בעיראק קיבלו אחריות על מתקפה של שני מל"טים לעבר הבסיס האמריקני א-תנף והבסיס האמריקני אל-רוכבאן בגבול סוריה עיראק.

15:33 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת חיפה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

15:30 - אזעקות בגליל המערבי ובאזור עכו.

15:20 - יועץ בכיר של ראש האופוזיציה הבריטית נשאל כמה עזתים צריכים למות לפני שהלייבור תקרא להפסקת אש. והשיב: "כמה שיידרש".

15:11 - חמאס: שיגרנו שני מל"טים מתאבדים לעבר בסיסי צה"ל.

15:00 - יו"ר הקואליציה אופיר כץ: "החלטתי כי לא יאושרו כספים קואליציוניים אשר לא נוגעים לסיוע במלחמה".

14:40 - חשד לחדירת כלי טיס בניר עוז.

14:00 - שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. בדיון השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, ראש המוסד דוד ברנע, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אייל זמיר, אלוף (במיל׳) ניצן אלון ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

13:25 - שר התיירות חיים כץ הגיע לפני זמן קצר לקריית שמונה ומסייע בהשלמת הליך שיבוץ תושבי העיר לחדרי הארחה. נמצאו פתרונות הארחה לכלל התושבים.

13:20 - דיווח: טורקיה ביקשה מבכירי חמאס, ביניהם ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה, לעזוב את המדינה.

13:15 - 3 פלסטינים מהכפר נחאלין נעצרו בחשד למעורבות בהנחת מטען נגד לוחמי צה"ל, ירי זיקוקים וגרימת נזק לגדר הביטחון בביתר עילית. בחיפוש בבתיהם של החשודים נתפסו רעלות ואפוד צה"לי.

13:01 -אזעקות בבאר שבע והפזורה הבדואית. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:40 - דובר צה"ל: מיירט שוגר לפני זמן קצר לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון. הופעלה התרעה בשטח פתוח באזור הצפון בעקבות היירוט.

12:30 - ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת יוון מיצוטאקיס: "עלינו להתאחד כולנו נגד החמאס, שהוא למעשה דאעש".

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד