כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
התרחשות מפתיעה

המשאית של אח של ראש הממשלה לשעבר מגיעה לסוף המסלול

חברת המשאיות שאשר בנט היה אחד ממקימיה, הנקראת "טבע" כבר לא תתמזג. לפי טבע: "אלקטרומכאניקה הודיעה לטבע מוטורס כי אינה מעוניינת להמשיך עוד בתוכניות המיזוג".

המשאית של אח של ראש הממשלה לשעבר מגיעה לסוף המסלול
משאית עתידית של TEVVA - העתיד לא ברור צילום: TEVVA

רק לפני כמה חודשים בישרנו לכם שאשר בנט, אחיו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עומד בראש חברה שרוצה לשווק באירופה משאיות ירוקות ונקיות.

אך כעת מתברר שמאחורי החברה יש סכסוך עסקי וכנראה שמי שרצה להתמזג עם החברה כבר לא יעשה זאת.

איך אנחנו יודעים את המידע הזה? בגלל הודעה שפרסמה חברת המשאיות שבנט היה אחד ממקימיה, שנקראת "טבע" (TEVVA). ההודעה שפורסמה בבריטניה חושפת לנו לא מעט מידע מעניין על מה שכנראה קרה מאחורי הקלעים. כך, לפי לשון ההודעה טבע היתה מיועדת להתמזג עם חברה קנדית ששמה הוא "אלקטרומכאניקה".

בתהליך הזה לפי הודעתה של טבע, כנראה שלבנט עצמו לא הוגדר תפקיד בחברה החדשה וממה שנראה, רשימת הבכירים החדשה של החברה שאמורה לקום אינה כוללת את בנט. אבל אז קרתה התרחשות מפתיעה: לפי הודעה רשמית שחברת טבע פרסמה, המיזוג נפל. לפי טבע: "אלקטרומכאניקה הודיעה לטבע מוטורס כי אינה מעוניינת להמשיך עוד בתוכניות המיזוג".

מדוע המיזוג לא יוצא לפועל? לפי פרסומים בבריטניה חברת אלקטרומכניקה הודיעה לטבע שהיא נסוגה מיידית ובאופן חד צדדי מהעסקה בגלל מה שבאלקטרומכאניקה מכנים "חילוקי דעות שעליהם אי אפשר לגשר". טבע מצידה הגיבה לכך בהודעה רשמית במילים קשות וציינה כי "הצוות בטבע התאכזב קשות מהחלטה פתאומית זו ומן העובדה שלא זכה להגיב לטענות אלקטרומכניקה".

טבע גם מכסה כל אפשרות שאולי העסקה לא מתרחשת בגלל מחסור במידע – לפי הצהרתה היא חשפה בפני החברה הקנדית כל היבט אפשרי של העסקה. כך לפי טבע: "טבע העניקה גישה חופשית לחלוטין ליועצי החברה הקנדית והנהלתה תוך חשיפת כל המידע הפיננסי טרם החתימה על ההסכם. טבע שוללת את הבסיס לחיסול המיזוג אשר בוצע ללא כל התחשבות בכללים שנקבעו לסיום חוזה בין הצדדים".

מה יקרה מכאן למשאית הבריטית-ישראלית? קשה לדעת. בטבע בריטניה מבטיחים שיש עוד משקיעים, אבל על דבר אחד אין עוררין: שמו של בנט כבר לא מופיע בהודעות החברה לתקשורת.

 

משאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד