י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שורשים של ראש ממשלה?

פיתוח חדש: המשאית שתפחית את הזיהום בעיר הגדולה

למשאית הזאת יש שורשים של ראש ממשלה? חברת "טבע" חושפת פיתוח חדש למשאיות • המשאית משלבת מנועים חשמליים עם מנוע דיזל להפחתת הזיהום בערים הגדולות. טווח הנסיעה שלהן יגיע ל-570 קילומטרים

פיתוח חדש: המשאית שתפחית את הזיהום בעיר הגדולה
משאית המשלבת מנועים חשמליים עם מנוע דיזל להפחתת הזיהום בערים הגדולות צילום: TEVVA@

יצרנית המשאיות הבריטית TEVVA חושפת פיתוח חדש: מערכת בלימה אשר פותחה על ידי חברת ZF. על פניו מדובר בעוד פיתוח של המשאיות הנקיות של חברת TEVVA אשר מיועדות לנסוע ברחובותיהן של ערים שבהן יש הקפדה על זיהום האוויר.

ערים גדולות ברחבי העולם שבהן רכב מזהם לא יכול להיכנס, אבל חדי עין ישימו לב: בעברית שמה של המשאית הזאת הוא בעצם "טבע" ויש לכך סיבה טובה: בראש חברת טבע עומד היזם אשר בנט, אחיו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

חברת טבע מפתחת משאיות "ירוקות", כלומר משאיות במשקל שבע וחצי טונות אשר מונעות באמצעות מערכת המבוססת על מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית אשר מסייע לו. לפי הפרסומים של חברת טבע אשר שוכנת בבריטניה, המשאיות שלה מסוגלות לנסוע כיום למרחק של 227 קילומטרים, אבל בעתיד כאשר היצרנית תוסיף מנועים בטכנולוגיית מימן למשאיות שלה, טווח הנסיעה שלהן יגיע ל- 570 קילומטרים.

לפי הפרסומים של חברת המשאיות טבע, החברה השלימה את פיתוחה של מערכת בלימה אשר מסוגלת לאגור את אנרגיית הבלימה של המשאית ולהשתמש בה להנעה, כלומר כאשר המשאית בולמת או מאטה, אנרגיה נוצרת. בטבע רותמים את האנרגיה הזאת, אוגרים אותה ואז משתמשים בה להנעת המשאית. את הפיתוח ביצעה טבע ביחד עם חברת ZF אשר מתמחה ביצור של תיבות הילוכים.

 

משאית רכב חשמלי טבע נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד