כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
עדכונים שוטפים

נפילת רקטה בראשון לציון | צה"ל חיסל מהאוויר חוליות בגבול ללבנון

רקטה פגעה ישירות בראשון לציון | חמאס טוען: "שיגרנו היום רקטה לאילת" | דובר צה"ל: "תקפנו תשתיות מתחת לקרקע ומעל הקרקע. כל תקיפה כזו משפרת את מצבנו לקראת השלבים הבאים" | קטאר עדכנה על פריצת דרך במשא ומתן לשחרור חלק מחטופים מהרצועה

נפילת רקטה בראשון לציון | צה"ל חיסל מהאוויר חוליות בגבול ללבנון
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / freepik

חמאס טוען שביצע היום (רביעי) שיגור רקטה לעבר העיר אילת. תושבים בעיר דיווחו על שמיעת פיצוץ. הרקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר. לפי צה"ל, זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר חבל אילות. "הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות", נאמר בהודעת דובר צה"ל. ארגון חמאס מסר כי "גדודי אל-קסאם הפציצו את אילת בטיל עיאש 250 בתגובה למעשי הטבח הציוניים נגד אזרחים חפים מפשע". הערב נשמעו אזעקות בראשון לציון ובשפלה אחת מהרקטות פגעה בבניין בראשון לציון ללא נפגעים, אולם נגרם נזק רב.

מוקדם יותר היום נשמעו אזעקות באזור הכרמל. צה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר שטח ישראל, שהתפוצץ באוויר. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי ומסרה כי שיגרה רקטה מסוג R-160. "תקפנו היום תשתיות טרור מתחת לקרקע ומעל הקרקע", אמר הערב דובר צה"ל דניאל הגרי. "כל תקיפה כזו משפרת את מצבנו לקראת השלבים הבאים במלחמה". הוא הוסיף כי ההנחיות ההתגוננות ביישובי עוטף עזה ללא שינוי.

תיעוד נפילת הרקטה בראשון לציון - שימוש לפי סעיף 27א

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה על קיומנו. הצבנו למלחמה שתי מטרות: לחסל את החמאס על ידי השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות שלו, ולעשות כל דבר אפשרי להשיב את החטופים שלנו הביתה. כל אנשי החמאס הם בני מוות - מעל האדמה, מתחת לאדמה, בתוך עזה, מחוץ לעזה".

נתניהו הוסיף: "אנו ממטירים על חמאס אש תופת. כבר חיסלנו אלפי מחבלים - וזאת רק ההתחלה. במקביל, אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. אני לא אפרט מתי, איך וכמה, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון, שרובם הגדול כלל לא ידוע לציבור - וכך צריך להיות. טוב שכך, כדי לשמור על חיי חיילנו".

במקביל, קטאר דיווחה היום על פריצת דרך במשא ומתן לשחרור חלק מחטופים מרצועת עזה. על רקע הדברים, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי צייץ בטוויטר: "שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ובעל עניין בהקלה על פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים בשלב זה".

כל העדכונים מהזירות השונות:

22:05 - עיריית אשדוד: אין נפילות, אין נפגעים ואין נזקים.

22:00 - אזעקה באשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיטי, אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז

21:58 - תיעוד: רגע פגיעת הרקטה בבניין בראשון לציון.

תיעוד נפילת הרקטה בראשון לציון // שימוש לפי סעיף 27א

21:56 - דוברות מד"א עם עדכון לאזעקות במרכז הארץ: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 4 פצועים, כולם במצב קל.

בגזרת ראשון לציון: 2 קל, אישה בת 48 שנפגעה משברי זכוכיות וגבר שנפגע מרסיס.

בגזרת פתח תקווה: 2 קל, נער בן 13 שנחבל בראשו מהדף ואישה שנחבלה בדרך למרחב מוגן.

זירת נפילת הרקטה בראשל\

21:45 - בהמשך לאזעקות בשפלה ובמרכז: פגיעה ישירה בבניין בראשון לציון.

פגיעת רקטה בבניין בראשון לציון - שימוש לפי סעיף 27א

21:36 - דיווח ראשוני על נפילת רקטה בראשון לציון.

21:32 - אזעקות ביישובי המרכז והשפלה: אזור תעשייה אפק ולב הארץ, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, גבעת השלושה, משמר השבעה, כפר סירקין, תעשיון חצב, פתח תקווה, ראש העין, נחשונים, חולון, בת-ים, נחלים, אזור, גנות, אלעד, מזור, עינת.

21:14 - לשכת ראש הממשלה מפרסמת תיעוד מקבינט המצומצם (קבינט מלחמה) בראשות ראש הממשלה נתניהו הערב בקריה בתל אביב.

קבינט המלחמה המצומצם בקריה בת\"א / עומר מירון, לע\"מ

21:10 - סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפרסמת נתונים על החטופים: 138 מתוך כ-220 החטופים המוחזקים בשבי חמאס הם בעלי דרכונים זרים מ-25 מדינות; 54 אזרחים תאילנדים, 15 ארגנטינאים, 12 גרמנים, 12 אמריקאים, 6 צרפתים, 6 רוסים 5 נפאלים.

21:09 - מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך התקיפה, הושמדו תשתיות טרור ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

21:07 - אזעקות בקיבוצים נתיב העשרה וזיקים בעוטף עזה.

21:06 - עוד אומר נשיא ארה"ב ביידן: "זרימת אספקה רפואית לעזה חייבת לגדול, יש לאפשר לאזרחים זרים לצאת, יש לחסל את חמאס. שלא מייצג את העם הפלסטיני".

21:03 - הנשיא ביידן בהצהרה: "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים חייבת להיפסק כעת. הם שופכים דלק על המדורה. לישראל הזכות, ולמעשה האחריות להגן על אזרחיה. חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני, הוא מסתתר מאחורי אזרחים ומטיל עול כבד על ישראל בניהול המלחמה".

20:50 - דובר צה״ל בהצהרה: ״הנחיות ההתגוננות ביישובי עוטף עזה ללא שינוי״. עוד אמר הגרי: ״המלחמה הזו תהיה ארוכה, נדרשת סבלנות״

20:48 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה: ״תקפנו היום תשתיות טרור מתחת לקרקע ומעל הקרקע. כל תקיפה כזו משפרת את מצבנו לקראת השלבים הבאים במלחמה״.

20:43 - הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס בשעה זו בקריה בתל אביב.

20:25 - דובר צה"ל: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

20:22 - ראש הממשלה בהצהרתו: "לא נשאיר אף אחד מאחור בנושא הכלכלי. נקים מעפר את היישובים. נשקם את הקהילות״. נתניהו לוקח אחריות לראשונה ביום ה-19 ללחימה: "נברר עד תום את המחדל. כולם יצטרכו לתת תשובות גם אני".

20:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״נפש האומה שותת דם. הממשלה תקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא. אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות שחורבן נורא פקד אותם".

20:17 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "כל אנשי החמאס הם בני מוות בתוך עזה ומחוץ לעזה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. לא אפרט מתי וכמה. כשניכנס לעזה נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים האלו".

19:55 - כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב דוב"ב. בנוסף, חוליית מחבלים זוהתה במרחב ערב אל עראמשה שבגבול לבנון, טנקים של צה"ל תקפו את החולייה. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום את החולייה ששיגרה טיל נ"ט משטח לבנון לעבר כוח צה"ל במרחב אביבים.

19:46 - הודעה מעיריית רמלה: עקב חשש להתרעות צבע אדום באזור המרכז והשפלה בשעות הקרובות, אנא דאגו להימצא באזורים הסמוכים למרחב מוגן.

19:41 - דיווח ב'חדשות 13': גם הצרפתים שולחים אלינו לאזור ספינת תקיפה.

19:13 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת השפלה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

19:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב בשעה הקרובה.

19:05 - אזעקות בראשון לציון ונס ציונה.

18:45 - עיריית אשדוד: עקב התראות מוגברות לירי טילים, התושבים מתבקשים לשמור על כל כללי המיגון ופיקוד העורף ולשהות בקרבת מרחב מוגן.

18:40 - פיקוד העורף: בעקבות מתקפה רַחבת היקף, על תושבי עוטף עזה להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה.

18:35 - קנצלר אוסטריה קארל נהאמר עידכן את ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "בעקבות המתקפה ב-7.10, כל קריאת 'מהנהר לירדן' (הנתפסת כקריאה לרצח של ישראלים) תיחשב כעבירה פלילית באוסטריה".

18:30 - צבע אדום בעוטף עזה.

18:22 - בעוד זמן קצר יתכנס הקבינט המצומצם (קבינט מלחמה). בהמשך הערב יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני.

18:15 - משרד הבריאות מנחה: הטיפול בחטופים שחזרו משבי, יהיה במתחם נפרד מיתר המטופלים המגיעים לטיפול במלר"ד. למתחם יכנסו משפחות החטופים, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד.

18:05 - דיווח: "ישראל הסכימה לדחות את כניסה קרקעית כדי שארה"ב תוכל לפרוס מערכות הגנה".

17:30 - נשיא מצרים א-סיסי: "הגירה מרצועת עזה לשטח מצרים - מסוכנת ביותר. סיכמתי עם נשיא צרפת מקרון לפעול יחד כדי להכניס סיוע לרצועת עזה, לשחרר את בני הערובה ולהפחית את המתיחות. אנחנו דורשים למנוע כניסה קרקעית של ישראל לעזה, מכיוון שהיא תגרום למספר רב של קורבנות".

17:15 - מזכ"ל האום לא מתנצל על דבריו: "דבריי סולפו כאילו אני מצדיק פעולות טרור של חמאס. זה שקר".

16:38 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה, זוהו ארבעה שיגורים לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות.

16:35 - הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות מאוד של צה"ל במוקדים רבים ברצועה.

ההרס בעזה מתקיפות חיל האוויר

16:30 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קרית שמונה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

16:25 - אזעקות גם בכפר גלעדי ותל חי.

16:23 - אזעקות בקרית שמונה.

16:14 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

16:00 - לשכת ראש ממשלת בריטניה: סונאק לא מסכים עם ההצהרות של מזכ"ל האו"ם, לא יכולה להיות שום הצדקה למתקפת הטרור של חמאס.

15:32 - לראשונה: צה"ל חשף תמונתו ופרטיו של דובר הזרוע הצבאית של החמאס.

15:24 - מפקד המרינס האמריקני איים בנאום שנשא אתמול לציון 40 שנה לפיגועים נגד ארה"ב בביירות: "אני אהיה פחות דיפלומטי ויותר דמוי איש מרינס. עבור אלה שנמצאים באזור, אם המרינס האלה יצטרכו להיכנס, אם תנסו לפגוע בהם, מישהו אחר יגדל את הילדים שלכם".

15:02 - הניו יורק טיימס: "סרטון חדש שהשגנו וניתוח נתונים שביצענו ממנו מצביע על כך שככל הנראה הפיצוץ בבית החולים ברצועת עזה לא נגרם על ידי שיגור כושל של רקטה".

15:00 - צבע אדום בעוטף.

14:47 - שר ההגנה הקנדי ביל בלייר אמר כי ממשלת קנדה אינה מאמינה שחמאס יכבד הפסקת אש בסכסוך עם ישראל.

14:40 - דובר צה"ל לתקשורת הערבית בטוויטר: נפרסם עוד מעט משהו שדובר חמאס מנסה להסתיר.

14:25 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר חבל אילות, שנפל בשטח פתוח. הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות.

14:10 - דיווח: פיצוץ עז נשמע באזור אילת. ככל הנראה מדובר על רקטה מעזה ששוגרה לאזור ונפלה בשטח פתוח. הפרטים בבדיקה.

13:35 - דיווח על תקיפת נמל התעופה הבין-לאומי בחלב שבסוריה.

13:22 - עיריית חיפה ממשיכה בשגרה בהתאם להנחיית פיקוד העורף: לפני מספר דקות הופעלה התראה באזור כרם מהר״ל ודליית אל כרמל. למרות הקרבה לאזורנו נראה כרגע שמדובר בירי מגזרת דרום ובהתראה בודדת ואנו ממשיכים בשגרה כפי שהיא. במידה ויחול שינוי נעדכן בהודעה נוספת.

13:20 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה באזור הכרמל, זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר שטח ישראל, שהתפוצץ באוויר.

13:00 - אזעקה בדליית אל כרמל. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:58 - עקב אירוע בטחוני באזור אביבים כלל הצירים ברכס רמים ובהר נסגרו לתנועה.

12:47 - אזעקות בעוטף עזה.

12:45 - נשיא טורקיה ארדואן: "חמאס אינו ארגון טרור. לא אגיע לישראל כפי שתוכנן. לחצתי את ידו של נתניהו מכוונה טובה אבל הוא ניצל אותה".

12:37 - מאמצי ההסברה בעולם: דובר צה"ל חשף לתקשורת הזרה מכתב מזעזע שלנמצא על גופתו של מחבל שבו נכתבו הוראות ועידוד לבצע טבח חסר רחמים בתושבי העוטף.

לעדכונים קודמים מהמלחמה 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד