כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
חבל על דאבדין

נפטר האיש שהלחין את השיר 'סימן טוב' הכי מפורסם

כולם שרים את 'סימן טוב ומזל טוב' בעידן של שמחה, אולם לא כולם יודעים מי האיש שהלחין אותו ומתי. ר' שיע מנדלוביץ הלך לעולמו בערב שבת למגינת לב כשהוא מותיר אחריו לחנים והפקות יוקרה | בראיון שהעניק לפני מס' שנים סיפר על מאחורי הקלעים

נפטר האיש שהלחין את השיר 'סימן טוב' הכי מפורסם
שייע מנדלוביץ ז"ל צילום: מגזין משפחה באנגלית

ביום שישי הגיעה הבשורה המרה מארצות הברית על פטירתו של המלחין והמפיק הנודע ר' יהושע (שייע) מנדלוביץ' ז"ל בגיל 61. אחד השירים היותר מפורסמים שהלחין הינו 'סימן טוב' ששרים בכל אירוע משמח, מסיבת יום הולדת, ברית מילה, בר מצווה, אירוסין וחתונה.

לפני כשש שנים התראיין ר' שיע ז"ל למגזין 'משפחה' באנגלית וסיפר על מאחורי הקלעים, איך ומתי הלחין את השיר שהפך לנכס צאן ברזל, מפורסם ומושר בכל קצוות תבל.

עוד בנושא:

אבל בעולם המוזיקה החסידית > המפיק האגדי ר' שייע מנדלוביץ ז"ל הלך לעולמו

הוא סיפר לריקי גולדשטיין ב'Mishpacha' כי הניגון החגיגי 'סימן טוב ומזל טוב' הידוע ומושר בכל השמחות, הושר לראשונה בחתונת בנו יחידו של האדמו"ר מבעלזא, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, שהתקיימה בשנת תשנ"ג, ויצא באלבום שהופק לכבוד החתונה בשם "מזל טוב ב'". משם נדד השיר בקרב כל החוגים - "סימן טוב ומזל טוב ומזל טוב וסימן טוב יהא לנו ולכל ישראל.

סימן טוב ומזל טוב - בעלזא

שיע מנדלוביץ ז"ל סיפר איך הלחין את מה שעתיד להפוך ללהיט אייקוני: "זה היה בערך בשעה 3 לפנות בוקר במוצאי שבת בשנת תשנ"ג הייתי ער בביתי בניו יורק והלחן פשוט צץ לי בראש. עד מהרה רקדתי בחדרי ל'סימן טוב ומזל טוב'. לא יכולתי לחלוק את זה עם אף אדם מקומי באותה שעה, אז התקשרתי למונה רוזנבלום בישראל עם השיר החדש, שרתי לו את זה כמה פעמים ושאלתי אם זה טוב או שאולי אני פשוט צריך לחזור לישון".

הוא מספר: "מונה הפעיל את המשיבון שלו כדי להקליט את השיר וכדי שיוכל להתנגן ולאחר ששמע אותו כמה פעמים הוא התקשר אליי עם מישהו שבמקרה ישב איתו - בעל תפילה ובעל מנגן הידוע של בעלזא, הרב ר' ירמיה דמן - בו התייעץ בשירי האלבום הקרוב לכבוד שמחת בית בעלזא הענקית, במקום אמר לי ר' ירמי' 'שייע אני חייב את זה'". מאותה שיחה באמצע הלילה מיליוני בני אדם שמחים, מתרגשים ורוקדים לצלילי השיר שמבשר על רגעי שמחה ואושר.

חסידות בעלזא סימן טוב שיע מנדלוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד