ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מבוקש בישראל

איש חמאס המתגורר בלונדון עומד מאחורי מחאה נגד ישראל

בכיר חמאס לשעבר המתגורר בדיור ציבורי בלונדון, עומד מאחורי אחת הקבוצות שמתכננות מחאה פרו-פלסטינית ביום שבת.  למחצית מהקבוצות המארגנות את הצעדה בשבת הקרובה, שהמשטרה הבריטית קראה לבטלה, יש קשרים לחמאס

איש חמאס המתגורר בלונדון עומד מאחורי מחאה נגד ישראל
מחבלי חמאס צילום: צילום מסך

אחד מראשי חמאס לשעבר עומד מאחורי אחת הקבוצות שמתכננות מחאה פרו-פלסטינית בלונדון ביום הזיכרון הלאומי של בריטניה.

מוחמד קאסם סוואלחה הוביל את ארגון הטרור בגדה המערבית בסוף שנות ה-80, והיה פעיל מאד בתכנון האסטרטגיה הצבאית שלו ב-2019 לפני שעבר לבריטניה, שם הוא מתגורר בדיור ציבורי בלונדון.

קאסם, בן 62, הוא מייסד האגודה המוסלמית של בריטניה (MAB) אחת הקבוצות שעומדת מאחורי הצעדה המתוכננת בשבת הקרובה, כך דיווח ה'דיילי טלגרף'.

למחצית מהקבוצות שמארגנות את הצעדה בשבת הקרובה, שהמשטרה הבריטית קראה לבטלה, יש קשרים לחמאס.

המחבל קאסם שמבוקש בישראל, קיבל אזרחות בריטית בתחילת שנות ה-2000, הוא מתגורר בבארנט, צפון לונדון. ב-2006 ה-BBC דיווח כי הוא "תכנן הרבה מהאסטרטגיה המדינית והצבאית של חמאס".

יו"ר הקבוצה הפרלמנטרית בנושא אנטישמיות, אנדרו פרסי, הוסיף כי הקשרים לחמאס מראים שהמחאות "אינן קשורות לשלום", אלא נועדו "לעורר את שנאת היהודים ואת השנאה לערכי המערב".

הוא הוסיף: "הם מארגנים חגיגות רצח אזרחים חפים מפשע בדרכים הכי נוראיות, כולל רצח נשים ילדים ותינוקות, כריתת ידים של ילדים ועוד יותר גרוע. לאנשים האלה אין עניין בשלום והגיע הזמן שבריטניה תפסיק להתמכר לאידיאולוגיה מלאת השנאה שלהם".

חמאס עזה בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד