י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
עדכונים שוטפים

הפעימה השנייה של שחרור החטופים יצאה לפועל

אחרי לחצים עולמיים, החמאס העביר בסביבות השעה 23:00, 17 מהחטופים לידי הצלב האדום בדרכם לישראל | הרמטכ"ל אמר מוקדם יותר היום: "מיד בסוף הפסקת האש - נשוב לתקוף ולתמרן בעזה" | פיצוצים נשמעו הערב באילת ודו"צ עדכן שמדובר ביירוט כטב"מ

הפעימה השנייה של שחרור החטופים יצאה לפועל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

שעות אחרי שנראה היה כי העסקה נתקעת והפעימה השנייה של שחרור החטופים לא תצא היום לפועל, סמוך לחצות ליל הועברו לישראל 17 חטופים, 13 ישראליים נשים, נערים וילדים תושבי קיבוץ בארי וגם 4 עובדים זרים מתאילנד שנחטפו גם הם ב-7 באוקטובר. 

עדכונים שוטפים:

01:15 - דובר צה"ל: השבים ארצה בדרכם לבתי החולים שם יפגשו עם משפחותיהם. בשעה זו עוזבים 17 החטופים השבים ארצה בהם 13 אזרחים ישראלים וארבעה אזרחים תאילנדים את נקודת המפגש בשטח ישראל. החטופים השבים עברו הערכה רפואית ראשונית, אזרחית אחת כבר פונתה לפני כשעה לבית חולים והאחרים יוצאים כעת בדרכם לבתי החולים שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

00:40 - במהלך הלילה שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים משלושה בתי סוהר (דמון, מגידו ועופר) זאת במסגרת הסכם שחרור חטופינו.

00:28 - המשוחררת מיה רגב ג'רבי בת ה-21 תועבר לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי דחוף משאר המשוחררים. נדגיש כי היא לא נמצאת בסכנת חיים.

00:15 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן מבצע שחרור הפעימה השנייה של חטופינו במעקב מקרוב מחדר המבצעים של אמ"ץ בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה קיבל עדכון שוטף מרמ"ח המבצעים, אלוף משנה נמרוד ציבולסקי. כמו כן, שוחח רה"מ נתניהו עם מפקד המאמץ המודיעיני בתחום השו"ן, האלוף ניצן אלון, על ניהול אופרציית המבצע.

23:50 - אנשי קיבוץ בארי ומטה משפחות החטופים זיהו את כלל המשוחררים >> הרשימה המלאה

23:38 - נועם אור בן ה-12 ואחותו עלמה אור בת 17 נצפו במכוניות הצלב האדום בדרך לישראל. גם הם נחטפו מקיבוץ בארי. אמם יונת הי"ד נרצחה ואביהם נשאר בשבי החמאס.

23:34 - משוחררות נוספות: הילה רותם בת ה-13, ואמילי הנד בת ה-9 (שדווח תחילה כי נרצחה). אימה של הילה, רעיה, נשארת מאחור בניגוד למה שהובטח בהסכם. היה ניסיון ביממה האחרונה להכניס אותה לרשימה, יש תקווה שהיא תיכלל ברשימת 50 המשוחררים.

23:30 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את החטופים למצרים. על פי המידע שנמסר לצה"ל הועברו 17 חטופים בהם 13 ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית. שיירת החטופים השבים ארצה עושה דרכה בשטח מצרים לנקודת המפגש בכרם שלום. נציין כי נציגי מערכת הביטחון יאמתו את הרשימה בנקודת המפגש עם השבים ארצה. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

23:24 - החטופים עוברים ברגעים אלו לשטח מצרים. החטופים ששוחררו בשיירת הצלב האדום, בין המזוהות: שרון אביגדורי בת ה-52 ובתה נעם בת ה-12.

23:20 - ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "חוסל מחבל שהגיע לגדר פסגות. כפי שאמרנו: שאף אחד לא יעז להתקרב ליישובים שלנו. מי שיעשה את זה, ירו בו במטרה להרוג".

23:16 - הצלב האדום מאשר: 13 ישראלים ו-4 זרים הועברו לידנו.

23:04 - צה"ל: על פי המידע מהצלב האדום, החטופים בדרכם למעבר רפיח

23:02 - צה"ל: מטוס קרב יירט בים סוף כטב"ם שהיה בדרכו לשטח ישראל

22:55 - אנשי הצלב האדום פגשו בחטופים הישראלים | חמאס מאשר: העברנו לידי הצלב האדום 13 חטופים ישראלים 

22:51 - פיצוצים נשמעו באילת, הפרטים בבדיקה

22:35 - דיווח ברצועה: בשעה 23:00 החטופים צפויים לעבור מידי חמאס לאנשי הצלב האדום

22:24 -

22:08 - דובר צה"ל דניאל הגרי על שחרור החטופים: "יש התקדמות משמעותית"

21:25 - עצרת התמיכה במשפחות החטופים והנעדרים. צילום: אריאל סקלדמן

21:03 - חמאס מאשר שהמשבר הסתיים: 13 ישראלים ו-7 זרים ישוחררו הערב

20:50 - לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה.

20:40 - דיווחים בכלי תקשורת ערביים: המשבר בעסקת החטופים הסתיים. הפעימה השניה בעסקה צפויה להתבצע תוך זמן קצר.

20:30 - מטה משפחות החטופים: ע"פ הערכות המטה, כ-100,000 משתתפים כעת בעצרת התמיכה במשפחות החטופים והנעדרים בתל אביב.

20:00 - פיקוד העורף מפרסם הנחיות חדשות בעקבות הפסקת האש.

19:55 - שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בתוך עזה: "לא נעזוב את עד להשבת כל החטופים. נמצה את ההזדמנות להביא נוספים - כל מו"מ לשחרור יהיה תחת אש".

19:17 - דיווחים פלסטינים: חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין.

19:11 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר, שוגרו מיירטים לעבר שתי מטרות אוויריות חשודות במרחב ים סוף, האירוע הסתיים. נבדקת האפשרות כי מדובר בזיהוי שווא. לא זוהתה חדירה לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

18:56 - נשיא גרמניה וולטר פרנק שטיינמאייר שיגיע מחר לביקור בישראל, יבקר בבארי ובכפר עזה וייפגש עם משפחות חטופים.

18:52 - גורמים בישראל: "אם החטופים לא ישובו עד חצות - המלחמה תתחדש".

18:50 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "ישראל ביצעה ביישום תנאי ההפוגה. חלקן אירעו אתמול וחזרו על עצמן היום. משהים את העסקה".

18:45 - דיווח ב'חדשות 12': החטופים ששבו אמש סיפרו: בשבועיים האחרונים נגמר האוכל. בדרך למעבר רפיח השליכו אבנים על המכוניות, חששו שייגמר בלינץ'.

18:22 - הפיצוצים באילת: צה"ל יירט מטרות חשודות בים האדום.

18:16 - הזרוע הצבאית של חמאס: החלטנו לעכב את שחרור הפעימה השנייה של החטופים עד אשר ישראל תהיה מחויבת לסעיפים הנוגעים להכנסת משאיות הסיוע לצפון הרצועה.

17:59 - יירוטים בשמי אילת, תושבים מדווחים על פיצוצים.

17:45 - הרמטכ"ל: "אנחנו לא מתכוונים, לא רוצים, לא מוכנים לעצור. את ההפוגה שיש לנו עכשיו אנחנו מנצלים כדי ללמוד, מנצלים כדי להכין טוב יותר את היכולות שלנו וגם כדי קצת לנוח, ואנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף בעזה, לתמרן בעזה, נעשה את זה גם כדי לפרק את חמאס, גם כדי לייצר לחץ גדול מאוד כדי להחזיר כמה שיותר מהר וכמה שיותר חטופים, עד האחרון שבהם".

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד