ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
שדרגה את המראה החיצוני

עדיין לא חשמלית: פולקסווגן חושפת עדכון אחרון לגולף

פולקסווגן חושפת את מה שביצרנית מכנים "גולף 8.5" כלומר עדכון של אמצע החיים לדור החמישי של הגולף. פולקסווגן שדרגה את המראה החיצוני באופן יחסית עדין כדי לא לקלקל את הקשר הוויזואלי בין הדורות של הדגמים

עדיין לא חשמלית: פולקסווגן חושפת עדכון אחרון לגולף
פולקסווגן מרעננת את הדור השמיני של הגולף ומשלבת בינה מלאכותית צילום: VW

פולקסווגן הגרמנית מבטיחה לנו כבר שנים שהיא בדרך ל"חישמול" של צי הדגמים החדשים שלה, אבל בינתיים עד שזה יקרה היא מאריכה את חיי הדגמים הקיימים. כך, פולקסווגן חושפת את מה שביצרנית מכנים "גולף 8.5" כלומר עדכון של אמצע החיים לדור החמישי של הגולף.

עבור פולקסווגן, הגולף היא אחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. מבחינה היסטורית פולקסווגן תמיד הסתמכה על מה שנקר "דגם ליבה" כלומר מכונית עממית שהיא מלכת המכירות. הפולקסווגן הראשונה שעשתה זאת היתה החיפושית ובשנת 1974, בדיוק לפני חצי מאה, הופיעה לראשונה הגולף מהדור הראשון. המספרים מדברים בעד עצמם: לפי פולקסווגן היצרנית מכרה מעל 37 מיליון GOLF עד היום.

תא נהג מעודכן ומסך גדול יותר - בגולף המעודכנת. צילום VW

אז מה חדש בגולף שהתחדשה? קודם כל המראה: פולקסווגן שדרגה את המראה החיצוני באופן יחסית עדין כדי לא לקלקל את הקשר הוויזואלי בין הדורות של הדגמים. בתוך תא הנוסעים יש כעת מסך גדול יותר ומערכת מולטימדיה שיכולה להתחבר לאפליקציות סלולריות בלי כבל חיבור. השליטה הקולית בפעולות שונות השתדרגה בין השאר בזכות אינטגרציה של בינה מלאכותית (ChatGPT) וגם נוספה מערכת חניה אוטומטית שנשלטת מהטלפון.

המנועים הם יותר שדרוג ממהפכה: נפח המנוע של הגרסה העיקרית הוא עדיין 1.5 ל' אבל כעת יש מערכות ניהול יותר מתקדמות (ועדיין יש גרסה עם תיבת הילוכים ידנית). גרסת הפלאג אין הייבריד מקבלת את מנוע הבנזין הזה שמחליף את מנוע ה 1.4ל' שהיה עד כה – ובגרסת הפלאג אין הייבריד מתווספת יכולת טעינה מהירה. לטובת חובבי ההגה, יש גם גרסת GTI ביצועיסטית עם מנוע שמפיק 265 כוחות סוס, עליה של 20% בהספק מהדגם הקודם.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד