כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
ההטבה מסתיימת

יש לכם אוטו חשמלי? היתרון הגדול שלו עומד להימחק

בניגוד לרכב החשמלי - על מכוניות שיש להן מנוע בנזין כבר משלמים הרבה יותר - אפילו אלפי שקלים במקרה של רכבי יוקרה. כעת משרד התחבורה רוצה למחוק את הרכב החשמלי מהרשימה  של הרכבים שמקבלים הטבה

יש לכם אוטו חשמלי? היתרון הגדול שלו עומד להימחק
ההנחה לטסט לרכב חשמלי מבוטלת ויוצמד למחיר הרכב צילום: רוני נאק

אם אתם בעלים של מכונית חשמלית אז אתם יודעים: חוץ מעלות ההטענה הזולה (כל עוד עושים את זה בעמדות טעינה רגילות ביתיות) יש עוד יתרון אחד מאוד משמעותי: הטסט של הרכב החשמלי הוא טסט מוזל. אבל במשרד התחבורה נערכים כבר לשינוי של המצב ולהשוות את העלות של אגרת הרישוי לעלות של רכב עם מנוע בנזין.

לקראת סוף השבוע שעבר משרד התחבורה פרסם תיקון לתקנות התעבורה, התקנות שקובעות את כל מה שקשור ברכב בו אנחנו נוהגים. ולפי התיקון משרד התחבורה ימחק את הרכב החשמלי מרשימת הרכבים שמקבלים כיום הטבה בעלות הרישוי.

מה זה אומר? כיום יש בישראל כמה סוגים של רכב שמקבלים הנחה מאוד משמעותית באגרת הרישוי השנתית שצריך לשלם: אמבולנס, רכב חשמלי ועוד כמה סוגי רכבים- אלה משלמים רק 393 שקל על הטסט (הכוונה כאן היא לאגרה, לא למה שאנחנו משלמים במכון הטסטים) וגם אגרת רדיו בגובה 156 שקלים.

בניגוד לרכב החשמלי - על מכוניות שיש להן מנוע בנזין כבר משלמים הרבה יותר - אפילו אלפי שקלים במקרה של רכבי יוקרה. וכעת משרד התחבורה רוצה למחוק את הרכב החשמלי מהרשימה הזאת של הרכבים שמקבלים את ההטבה. לפי התיקון לתקנות התעבורה זה יקרה בחודשים הקרובים ומשרד התחבורה יתן חודשיים להיערכות אחרי עדכון הרשומות. ואחרי זה בעלי רכב חשמלי ישלמו אותה אגרת רישוי כמו רכב בנזין באותו מחיר.

ומה ההסבר שמשרד התחבורה מעניק לנו? למה שמי שנוהג ברכב שלא מזהם בנסיעה ישלם אותו דבר כמו מכונית בנזין? ובכן- הנה ההסבר: "השפעתם המשקית על תשתיות הדרכים, גודש התנועה, מקומות חניה וכיו"ב ועלות הטיפול בהם במערך הרישוי, אינם שונים מאלה של רכבים מאותם סוגים בעלי מנועי בעירה פנימית".

 

רכב חשמלי משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד