י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ת"א והעברית בין 100 האוניברסיטאות הנחשבות בעולם

הדירוג של מגזין Times Higher Education התבסס סקר מוניטין של האוניברסיטאות, והראה כי ליגת העל העולמית מגדילה את הפער על כל היתר

  • כ"א אדר התשע"ב
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית

צמרת האוניברסיטאות העולמית מגלה סימנים של הרחבת הפערים בין קבוצה קטנה של אוניברסיטאות עילית לבין כל היתר, במגמה שמשקפת את התרחבות הפערים הכלכליים-חברתיים, וריכוז בענפים רבים בעולם.

בדירוג של של מגזין THE(Times Higher Education)הבריטי, של 100 האוניברסיטאות בעלות המוניטין הטובים ביותר, דורגו בציונים גבוהים במיוחד חמש אוניברסיטאות שהן "החשודות הרגילות" – הרווארד, MIT, קיימברידג', סטנפורד, ברקלי ואוקספורד, כולן עם ציונים של 70-100. הרחק מתחתיהן בציונים של 37 ומטה, דורגו יתר האוניברסיטאות. נחמה יכולות למצוא שתי אוניברסיטאות ישראליות – העברית ותל אביב, אשר התברגו בדירוג המאה, לאחר שבשנה שעברה הופיעו במאייה השנייה בדירוג של המגזין.

הדירוג שפירסם THEהתבסס על סקר דעת קהל שנערך בקרב אקדמאים וסקר 17,554מוסדות אקדמיים ב-137 ארצות. בעשירייה השישית, במקומות ה-61-70 (ללא דירוג פנימי בעשיריה) מופיעה האוניברסיטה העברית. בעשירייה התשיעית, במקומות 81-90 מדורגת אוניברסיטת תל אביב. בדירוג של 2011-12 שהתפרסם בסתיו האחרון היו מדורגות האוניברסיטאות הישראליות במקומות נמוכים יותר: 121 לעברית, 149 לתל אביב.

הדירוג הנוכחי מבוסס רק על המוניטין האקדמיים של האוניברסיטאות, כפי שנמדד בסקר דעות שביצעה חברת המחקר איפסוס עבור תומסון רויטרס, ספקית המידע של THE. הממצא הבולט ביותר, אמרו מחברי המחקר, הוא הפער ההולך ומתרחב בין שישיית ה"הסופר-אליטה הגלובלית" וכל האחרים.

בדירוג הקודם, שהציג את 400 האוניברסיטאות הטובות בעולם לפי רמת מחקר והוראה, ופירט מדדים שונים, כיכבו Cal-Tech(המכון הטכנולוגי של קליפורניה), הרווארד, סטנפורד,אוקספורד הבריטית ופרינסטון, לפי הסדר, כך שהדירוג החדש, המבוסס על מוניטין, שינה במקצת את התמונה.
אוניברסיטה עיברית תל אביב נחשבות לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד