י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעיצומו של המשבר

בנו של ראש הממשלה מתגייס לטובת החרדים

בעיצומו של המשבר: בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו מתגייס לטובת החרדים ותוקף את ליברמן • במקביל: במהלך השבת ליברמן השיב אש לליכוד וגלגל את הכדור בחזרה למגרש שלהם

בנו של ראש הממשלה מתגייס לטובת החרדים
יאיר נתניהו צילום: פלאש 90

בצל המשבר הפוליטי שמתרגש על הקמת הממשלה, ובעוד שחוק הגיוס הפך לעצם בגרון במשא ומתן בין אביגדור ליברמן שמתעקש להעביר את חוק הגיוס כפי שהוצג, לבין הסיעות החרדיות שדורשות להכניס שינויים קלים בנוסח המוצע.

אלא שמי שמתגייס כעת לטובת החרדים בעיצומו של המשבר הוא דווקא בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שתוקף את יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ותוהה מודע הוא לא מתעקש על חוק גיוס מלא שישלב גם את הערבים בצה״ל ותוהה לאן נעלמה דרישתו ׳בלי נאמנות אין אזרחות׳.

״למה ליברמן לא מתעקש על גיוס מלא מלא של כמעט 2 מליון אזרחים ישראלים שפטורים מגיוס והולכים ישר לאוניברסיטה עם אפליה מתקנת על חשבון היהודים (ערביי ישראל)?״, תהה יאיר, והוסיף: ״ולאן נעלמה הדרישה של ״בלי נאמנות אין אזרחות״? פעם אחת הוא לא צייץ עלזה אחרי בחירות״.

בתוך כך, במהלך השבת ליברמן השיב באש לכיוון הליכוד, שם גלגלו את הכדור לידיו וטענו כי הוא צפוי להפיל את ממשלת הימין ולתת יד לממשלת שמאל באם הוא לא יתגמש על חוק הגיוס.

ליברמן הבהיר כי ״גם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו כמועמד לראשות הממשלה״; לדבריו, ״את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים ללכת במסלולים אחרים - דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה״.

בנוסף, ליברמן הבהיר כי ״שירות צבאי תמיד היה ערך עליון בתפיסת העולם של המחנה הלאומי. בנקודה הזו, לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרנו, חדשות לבקרים, שלא נזוז מילימטר אחד מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, כפי שעבר בהצבעה בכנסת בקריאה ראשונה. לא הכנסנו עזים חדשות, לא הערמנו קשיים ולא הפתענו בשום דבר חדש. נוסח החוק תואם במלואו עם נציגי המפלגות החרדיות, ומלבד אחד, כולם הסכימו לו״.

״לכן״, כותב ליברמן, ״לא מובן מדוע במקום להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות, ועל אותו אחד באופן ספציפי, בוחרים בליכוד להשמיץ את "ישראל ביתנו". עוד מוסיף ליברמן כי ״אנו לא מנהלים מו"מ עם החרדים, אנו מנהלים מו"מ עם הליכוד. הדרישה שלנו היא שבהסכם בינינו יופיע סעיף, שחוק הגיוס בנוסח המקורי יעבור בקריאה שניה ושלישית״.

"באותו הרגע שזה יוסדר תקום ממשלת ימין אמיתית ולא ממשלה חרדית. ב״ישראל ביתנו" מאמינים בעיקרון של "חיה ותן לחיות". אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה. לכן, קבלו את הצעתנו. במידה ולא, נלך לבחירות חוזרות. העם יכריע אם הוא רוצה ממשלת ימין או ממשלת חרדים".

יאיר נתניהו אביגדור ליברמן חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד