י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יש מצות, אין מזל • בלון גז התפוצץ במאפיה: 5 נפצעו

חודש לאחר שנכרתו אצבעות עובד במאפיית מצות בשכונת גבעת שאול בירושלים: חמישה נפצעו מפיצוץ בלון גז במאפייה, שתיאלץ לסגור את שעריה בשנית • ויש תמונות

מאפיית מצות. צילום אילוסטרציה
מאפיית מצות. צילום אילוסטרציה



סמוך לשעה 9:00 בבוקר, קיבלו כוחות ההצלה בירושלים קריאה על פיצוץ בלון גז שאירע במאפיית מצות ברחוב גבעת שאול בעיר. כונני 'איחוד הצלה' העניקו טיפול ראשוני ל-5 נפגעים המוגדרים במצב קל.

3 נפגעו כתוצאה מקריסת תקרת גבס שקרסה בעקבות הפיצוץ ו-2 ילדים, בניו של בעל המאפייה שנפצעו באורח קל.

אהרון גץ, מתנדב 'איחוד הצלה', סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' על התחושות בזירה: "העובדים במפעלים הסמוכים למאפייה שמעו פיצוץ עז. זכוכיות התנפצו והמהומה היתה רבה.

"הדיווח שקיבלנו בהתחלה הוא שאירע פיצוץ בעקבות תקלה במערכת הגז של המאפייה. כשהגענו לאזור, ריח הגז היה חריף מאד. המתנו במשך מספר דקות להנחיות של כיבוי האש. היה נראה שלעובדים יש מה להסתיר שם כי הסבירו שהם לא מעוניינים שתתפתח כאן המולה.

"בסוף התברר כי מדובר בפיצוץ מערכת הגז של התנורים. קירות הגבס בתוך המאפייה קרסו ויצאו אלינו 5 נפגעים. לעובדים במאפייה נשרפו הזקנים והפאות, והילדים שנראו בני 7 עד 8, ככל הנראה בניהם של בעל הבית, הוגדרו כנפגעי חרדה. עד עכשיו, שעה וחצי לאחר המקרה, העובדים באזור מספרים על כך שיש להם צפצופים באוזניים כתוצאה מהפיצוץ".

לפני פחות מחודש נלכדה ידו של אברך צעיר שעבד במאפייה בתוך אחת ממכונות העבודה. האברך נפצע באורח בינוני והובהל לחדר הטראומה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים.

אברך נפצע בינוני כשידו התרסקה במאפייה

בעקבות המקרה, המאפייה נסגרה לכמה ימים, אך נפתחה מחדש.

ככל הנראה, עד לשיקום הנזק הקשה שנגרם במאפייה כתוצאה מהפיצוץ, ייאלצו בעלי המאפייה לסגור את שעריה - דבר שיגרום לנזק כלכלי קשה.

דובר כיבוי אש ירושלים להב אסף אברס מסר 'לבחדרי חרדים' כי ככל הנראה הייתה דליפת גז במשך יום שיש ושבת בזמן שאיש לא היה במקום, הבוקר סמוך לשעה 9:00 הגיעו אב ובנו על מנת להפעיל את המפעל, והחלו להפעילאת התנורים, הגז שהיה באוויר המאפייה גרם לפיצוץ נפחי. חמישה צוותי כיבוי פעלו במקום, נזק כבד נגרם למתחם בשטח של 20-30 מטר, באיזור תיפעול, תקרות קרסו וחלונות התנפצו.

צילום המאפייה לאחר הפיצוץ; יוסי שחר













































בלון גז מאפייה פצועים בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד