ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

עברתי ניתוח לקיצור קיבה, ועליתי במשקל בחזרה - למה?

בעולם המודרני מקובל כיום לעשות ניתוחים לקיצור קיבה וניתוחי טבעת, ואנשים מוכנים להרחיק לכת במטרה להוריד במשקל ולהיראות בריאים, יפים ומכובדים • כל הטיפולים והניתוחים שבעולם לא יחליפו את הטיפול הרגשי האישי הפסיכולוגי, שמניסיון, מחסל את אותו צורך

עברתי ניתוח לקיצור קיבה, ועליתי במשקל בחזרה - למה?
הרב שרגא שלכטר צילום: יח"צ

בעולם המודרני מקובל כיום לעשות ניתוחים לקיצור קיבה וניתוחי טבעת, ואנשים מוכנים להרחיק לכת במטרה להוריד במשקל ולהיראות בריאים, יפים ומכובדים. יותר מזה: אפשר לראות שאנשים מוכנים לסכן את עצמם כמה פעמים בשנה, באמצעות ניתוחים קשים ומסובכים, במטרה להתמודד עם המגפה שנקראת השמנת יתר.

מסקרים שערכו מכוני מחקר עולמיים התברר שרוב האנשים שעברו דרך חדרי הניתוח, השמינו בחזרה או סובלים ממחלות אחרות. החברה הכללית נותנת גיבוי לכל הניתוחים והטיפולים הללו, ולא נוגעת בנקודה האמיתית: הצורך הרגשי. הסיבה העיקרית לכך שבני אדם פונים לניתוחים ולא מטפלים בשורש, היא המהירות והקלות שבהן אפשר לטפל במחלה.

הצורך הרגשי הוא כמו זרם של צינור מים, שאם תעצור אותו במקום אחד, הוא יבוא ממקום אחר. כל הטיפולים והניתוחים שבעולם לא יחליפו את הטיפול הרגשי האישי הפסיכולוגי, שמניסיון, מחסל את אותו צורך.

רבים שואלים אותי: אם כן, כיצד מגיעים אל המנוחה והנחלה? ראשית, בשביל להבין מנין מגיע הצורך הזה, צריך לבצע 'ניתוח' אישי לנפש, לבוא לקליניקה וליצור שיח בין המטפל והמטופל, כדי שהמטפל יבין את שורש הבעיה. שנית, גם אם נפשו של אדם חפצה לטפל במישהו מבני משפחתו שסובל מאותה בעיה רגשית, אני מעביר כיום כלים מעשיים באמצעות הקורסים והסדנאות שלי, ובאמצעותם כל אדם יכול להעניק למשפחה ולמעטפת שלו כלים טיפוליים להיחלצות מההתמכרות ואת הצורך הרגשי החסר כל כך. 

לכל המעוניינים לקבל מידע בנושא התמכרויות או לגבי קורסים שאני מעביר בתקופה הקרובה, יכולים לפנות אליי בטלפון האישי: 053-3117677

שרגא שלכטר דיאטה נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד