י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות גילו ומצבה של אשתו

פרשת 'אור הגנוז': מנהל החשבונות ייאסר וייקנס

4 שנות מאסר בפועל נגזרו על מנהל חשבונות, שהורשע בביצוע עבירות מס חמורות במסגרת תפקידו כמנהל חשבונות| הנאשם פעל במטרה לאפשר לשתי חברות להן העניק שירותי הנהלת חשבונות, להתחמק מתשלום מע"מ בסכום כולל של 42 מיליון שקלים ומתשלום מס הכנסה בגין הכנסה של מעל 186 מיליון שקלים

פרשת 'אור הגנוז': מנהל החשבונות ייאסר וייקנס
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנהל חשבונות, שהורשע בכך שבמסגרת תפקידו, ביצע עבירות מע"מ ומס הכנסה, כחלק מפרשיית "אור גנוז", ירצה ארבע שנות מאסר בפועל, כך גזר כב' השופט ירון מינטקביץ, מבית משפט השלום בירושלים. בנוסף, נגזרו עליו, בין השאר, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בגובה 50,000 שקלים.

כעולה מגזר הדין, בין השנים 2014-2013, עסק הנאשם, רם אברהם נחליאלי, בן ה-70 מירושלים, במתן שירותי הנהלת חשבונות. במהלך תקופה זו, העניק שירותי הנהלת חשבונות, בין השאר, לחברת מ.ט.ר מסחר קמעונאי ומתן שירותים בע"מ ולחברת גלנדאואר אנרגיה תשנ"ט בע"מ, תוך שהוא מקבל הוראותיו ביחס לשתי חברות אלו מאדם בשם מיכאל ענתבי, למרות שלא היה בעל מניות או מנהל בחברות הללו.

הנאשם, נחליאלי, כלל לאורך כל התקופה בספרי החשבונות של חברת מ.ט.ר 249 חשבוניות תשומות פיקטיביות בסכום מצטבר של מעל 200 מיליון שקלים, כשסכום המע"מ הנובע מהן עומד על מעל 30 מיליון ₪. מחברת גלנדאואר כלל הנאשם, 21 חשבוניות בסכום מצטבר של למעלה מ-18 מיליון שקלים, כשסכום המע"מ הנובע מהן עומד על כ-3 מיליון שקלים.

בנוסף, כפי שנכתב בגזר הדין, הכין וקיים הנאשם פנקסי חשבונות כוזבים במזיד ובכוונה לסייע לחברות מ.ט.ר וגלנדאואר להתחמק מתשלום מס הכנסה בגין סכום הכנסה כולל העולה על 186 מיליון שקלים, וכן ניכה הנאשם, על פי הנחייתו של ענתבי, מס תשומות שלא כדין בסכום כולל של כ-9 מיליון שקלים, מדוחות המע"מ של חברת גלדנאואר, מבלי שהיו כנגדן חשבוניות.

בסיכומו של דבר, כפי שעולה מגזר הדין, פעל הנאשם על מנת לאפשר לחברות מ.ט.ר וגלנדאואר להתחמק מתשלום מס הכנסה בגין הכנסה בסכום כולל של 186 מיליון ש"ח ומתשלום מע"מ בסכום כולל של מעל 42 מיליון שקלים.

התיק טופל ונוהל על ידי עורכי הדין אסתי ששון ויונתן דובינסקי מהמחלקה המשפטית מע"מ תל-אביב וכן מהמחלקה המשפטית מע"מ הארצית פלילית, בעקבות חקירה מורכבת ומסועפת של פרשת "אור גנוז", שנוהלה בשיתוף פעולה של יחידת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב, יחידת חקירות מס הכנסה מרכז, ויחידת להב 433 יאל"כ של משטרת ישראל. פרשת "אור גנוז", שחקירתה הגלויה החלה בינואר 2015, עוסקת בעבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-213,000,000 ש"ח, עבירות על חוק העונשין וכן בעבירות מס שנעברו בנסיבות מחמירות.

כב' השופט מינטקביץ, בבואו לגזור את הדין, כתב: "אמנם לא בלב קל יטיל בית המשפט מאסר ממושך על אדם בן שבעים, אשר אין ספק כי עונש המאסר יהיה לו קשה יותר מאשר לאדם צעיר ובריא ויפגע בו ובמשפחתו פגיעה משמעותית-במיוחד לאור מצבה הרפואי של אשתו. עם זאת אין הנתונים שלפני מצדיקים חריגה ממתחם העונש ההולם אותו קבעתי, לא מטעמי שיקומו של הנאשם ולא מטעם מיוחד אחר ואין מנוס מלהשית על הנאשם עונש ההולם את חומרת מעשיו, חרף נתוניו האישיים".

מאסר קנס כספי העלמת מס מנהל חשבונות עבירות מע"מ רשות המסים מס הכנסה אור הגנוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד