כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשורה טובה למחתנים ילדים: ירידה במחירי הדירות

מחירי דירות יד ראשונה ירדו בשנה האחרונה ב-11%, ומחירי דירות יד שנייה ירדו ב-6% • שר הבינוי והשיכון: "תוצאה ישירה של המדיניות שהובלתי"

בונים. צילום: פלאש90
בונים. צילום: פלאש90



מנתוני משרד השיכון עולה, כי מחירי דירות יד ראשונה ירדו בשנה האחרונה ב-11%, ומחירי דירות יד שנייה ירדו ב-6% עד ינואר 2012, בהשוואה למחירי השיא במחצית הראשונה של 2011.

מניתוח שערך משרד הבינוי והשיכון עולה, כי הירידה הממוצעת במחירי הדירות הגיעה ל-8% בינואר 2012, בהשוואה למחירי השיא באפריל 2011, כלומר, תוך תשעה חודשים.

לפי נתונים ראשונים, הירידה במחירים נמשכה גם בחודש בפברואר.

הירידה בולטת בדירות חדשות בשיעור של 11%, תוך שבעה חודשים, לעומת השיא ביוני 2011. בדירות מיד שנייה הירידה הינה בשיעור של 6%, לעומת השיא באפריל 2011.

המחיר הממוצע לדירה עמד בינואר 2012 על 1.109 מיליון שקל, כאשר דירה חדשה עלתה 1.365 מיליון שקל בממוצע, ומחיר דירת יד שנייה עמד על 1.02 מיליון שקל.

בתגובה לנתונים בירך שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס על "המשך ירידת המחירים". לדבריו, "מדובר בתוצאה ישירה של המדיניות שהובלתי להגדלת היצע הקרקעות מאז כניסתי לתפקיד בכדי להקל את מצוקת הדיור, להוזיל את המחירים ולהשפיע על שוק הנדל"ן. הגדלת היצע הקרקעות למגורים הביאה לשיא של עשור בהתחלות הבנייה ולכ-80 אלף דירות הנמצאות בשלבי בנייה פעילה, המספר הגבוה ביותר זה 12.5 שנים (יוני 1999). ההיצע מנצח את הביקושים ומוריד מחירים. הגדלת היצע הקרקעות משפיעה יותר מכל התכניות והצעדים האחרים על מצב שוק הדיור והיא תורמת בראש ובראשונה לזוגות הצעירים ולחסרי הדירה. מדיניות זו תימשך בשילוב כלים נוספים כמו דיור להשכרה ודיור במסלול מחיר למשתכן ב-50% הנחה ממחיר הקרקע לזוגות צעירים".



טבלה מסכמת לפי חודש, ומחיר דירה ממוצע לכלל הדירות, חדשות ויד שנייהצילום: טבלה מסכמת לפי חודש, ומחיר דירה ממוצע לכלל הדירות, חדשות ויד שנייה
טבלה מסכמת לפי חודש, ומחיר דירה ממוצע לכלל הדירות, חדשות ויד שנייה



אריאל אטיאס משרד הבינוי והשיכון מחירי הדיור שוק הנדל היצע וביקוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד