י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מכה למתנגדים

אכזבה: למרות ההשקעה - הכיסאות ריקים

מארגני כינוס נגד החיסונים מפני נגיף החצבת הבטיחו "כל עשר דקות יוצא אוטובוס למקום הכינוס", אך נאלצו לספוג אכזבה קשה כשהמשתתפים אליהם ציפו בוששו מלבוא

אכזבה: למרות ההשקעה - הכיסאות ריקים
כנס נגד חיסון החצבת בארה"ב צילום: Yeshiva World News

אתמול ארגנה קבוצה של תושבים בוויליאמסבורג כינוס נגד חיסון לנגיף החצבת. האירוע תוכנן לשעה 20:00 בערב, ובפרסומים נאמר כי "אוטובוסים יוצאים מוויליאמסבורג כל 10 דקות", אך אלה התאכזבו מההיענות הנמוכה.

בניסיון להציג את האירוע ככינוס חשוב ורציני, המארגנים סידרו שיהיו מחוץ למקום שוטרים ממשטרת ניו יורק. גם אנשי תקשורת הוזמנו לסקר את הכינוס, אך מתוך 1300 מקומות ישיבה, רק 50 אנשים הגיעו לשמוע תאוריות קונספירציה מדוע אסור לחסן את הילדים מנגיף החצבת.

האירוע נערך בשכונת פלטבוש בברוקלין, שם תכננו המארגנים לגבות דמי כניסה בסך 12 דולר מ-1,300 איש כדי לכסות את ההוצאות על האולם והגברה עם מסכים ענקיים. בנוסף הללו נאלצו לשלם על מכוניות עם רמקולים שנסעו בשכונות פלטבוש, בורו פארק וויליאמסבורג כדי להכריז על האירוע. המארגנים התקשרו לאלפי אנשים כדי להודיע על הכינוס ושלטים נתלו על עמודי רחוב, כך דיווח האתר Yeshiva world news.

החברה החרדית בארצות הברית מתמודדת כבר תקופה ארוכה עם קבוצה עקשנית שמשכנעת משפחות חרדיות רבות, לא לחסן את הילדים, כשהם גורמים לאנטישמיות נוראה ברשתות החברתיות, שם טוענים הגולשים, כי "היהודים החסידים גורמים למחלות בקרב התושבים". בין היתר, גולשים קוראים לרצוח ולפגוע בחסידים, ואף לשרוף בתי כנסת.

יש לציין שכל גדולי ישראל בארצות הברית מתנערים מהגורמים שמתנגדים לחסיונים והודיעו שכולם חייבים להתחסן, כולל האדמו"רים סאטמר, שהודיעו שמי שלא יחסן את ילדיו, לא יוכל לשלוח אותם למוסדות החינוך.

מכתבים וקריאות התפרסמו בכל מדיה אפשרית מכל מנהיגי הציבור החרדי בארצות הברית, על החובה לחסן מפני נגיף החצבת, אך קבוצה קטנה וקולנית עושה נזק גדול, כשחבריה טוענים שהחיסונים הם בניגוד לדעת תורה, וכביכול רבנים מתנגדים לחיסון, כשהם מפרסמים חוברת על הנגיף, עם חתימות מזויפות של גדולי ישראל בארץ ובעולם שכביכול הורו לא לחסן.

חצבת קנס כספי אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד