ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אחרי 123 שנים

החלה האחרונה: המאפייה המיתולוגית נסגרה

תם עידן בירושלים; אחרי מעל 120 שנה, מאפיית לנדנר המיתולוגית בשכונת בית ישראל, סגרה את שעריה והותירה אחריה לקוחות רבים מאוכזבים שגדלו על החלות הללו משך כמה דורות ויתקשו לעכל חלות אחרות מכאן ואילך

החלה האחרונה: המאפייה המיתולוגית נסגרה
מאפיית לנדנר הסגורה, הבוקר צילום: בחדרי חרדים

מאפיית 'לנדנר' המיתולוגית בשכונת בית ישראל בירושלים, הידועה בטיב החלות שנאפו בה במשך עשרות שנים סגרה את שעריה.

במודעה שכתבו בעלי המאפייה בפתח החנות הם ציינו בכותרת את הפסוק של הנביא ירמיהו "עוד אבנך ונבנית בתולת ישראל עוד תעדי תופיך ויצאת במחול משחקים".

בהמשך מספרים בעלי העסק כי המאפייה נוסדה לפני למעלה ממאה עשרים שנה של מסורת משפחתית של אפייה, עזרה לזולת ותמיכה בקהילה, שהועברה מאב לבן.

בסיום נכתב: "אנו מודים לקהל לקוחותינו המסור והנאמן על האמון שנתנו בנו לכל אורך השנים על כך תבוא עליכם הברכה".

מאפיית 'לנדנר' ידועה בטיב חלותיה שהיו לשם עולמי. מכל המגזרים נהרו למאפייה הישנה מידי ערב שבת וחג לרכוש את החלות המיוחדות בכדי לענג בהן את שולחן השבת.

בחודש כסלו תשע"ז, נפטר בגיל 86 ר' מתתיהו לנדנר ז"ל, בעלי מאפיית 'לנדנר'.

סבו ר' משה דב לנדנר ז"ל שהיה ממייסדי שכונת 'בית ישראל', פתח את המאפייה ולאחר פטירתו המשיך בנו ר' זלמן לנדנר ז"ל את הניהול. ר' מתתיהו המשיך במסורת אבותיו ועסק בניהול המאפייה אותה הרחי, והיא זכתה לפרסום סביב עשיית החלות המיוחדות להן היה ביקוש גדול בכל רחבי הארץ. פתח המאפייה המיתולוגית

ל'בחדרי חרדים' נודע כי פעם גילה ר' מתי ז"ל את סוד ההצלחה של החלות, וסיפר כי הם שרים מידי שבוע בעת אפייתן 'לכבוד שבת קודש' ולכן החלות יוצאות בטעמן המיוחד. אין ירושלמי שלא הכיר את מתי ואת החנות ברחוב לייב דיין פינת משה דוב לנדנר – בשכונת מאה שערים על גבול שכונת בית ישראל, את כולם היה מקבל בסבר פנים יפות ובמאור פנים מיוחד. 

תושבי שכונת 'בית ישראל' ושאר הלקוחות מרחבי ירושלים ושאר חלקי הארץ, יאלצו להתרגל לכך שהמאפייה כבר אינה קיימת ולחפש חלות טובות וטעימות במאפייה אחרת. 

חלות לשבת חלות מאפייה שכונת בית ישראל סגירה מיתולוגי מתתיהו לנדנר מאפיית לנדנר משה דב לנדנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד