י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לילה מתוח בעוטף

לראשונה מאז מבצע "גן נעול": מטוסי קרב תקפו בעומק הרצועה

לילה מתוח עובר על תושבי עוטף עזה; כחודש וחצי לאחר סבב הסלמה חמור במיוחד במהלכו נרצחו ארבעה אזרחי ישראל ולאחר שהושג הסכם הפסקת אש, הלילה הופר השקט ולראשונה שוגרה רקטה משטח רצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול • צה"ל השיב בירי ארטילרי 

לראשונה מאז מבצע "גן נעול": מטוסי קרב תקפו בעומק הרצועה
תקיפה. אילוסטרציה צילום: pixabay

הלילה (רביעי), תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר בתקיפה ראשונה של צה"ל מאז סיום מבצע "גן נעול" לפני כחדש, סבב ההסלמה האחרון.

התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה הלילה רבע שעה אחרי חצות. עם שיגור הרקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, הופעלה מערכת כיפת ברזל שיירטה את הרקטה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

התקיפה של צה"ל הייתה בסביבות השעה 2:50, הראשונה במזרח רפיח והשנייה מזרח שכונת זייתון. כאמור, לא מדובר בעמדות תצפית נטושות, אלא במטרות איכות תת קרקעיות.

‏בכיר בחמאס אמר לכאן חדשות כי המצב יסלים אם ישראל לא תיישם את ההבנות שהושגו בתום סבב ההסלמה האחרון. "אנו לא מנסים לחבל במה שהשגנו, אבל הארגונים בעזה לא חשים שישראל מכבדת את ההסכמות. היא רק דוחה ודוחה ולא רוצה ליישם את ההבנות".

צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה.

מוקדם יותר דיווחנו כי על פי דיווח פלסטיני, לאחר יירוט הרקטה ששוגרה, טנק צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר עמדת חמאס בגזרת חאן יונס, דקות ספורות לאחר שארגון הטרור הורה לפעיליו לפנות את עמדות התצפית. דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה דאוד שיהאב התייחס לירי ואמר כי "הפלסטינים נחושים מאוד להשיג את הבנות הרגיעה, אף שישראל פועלת לערום קשיים בנושא".

כמה שעות קודם לכן, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הוחלט על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. יממה קודם לכן, צומצם טווח הדייג מ-10 לשישה מיילים ימיים, וזאת מספר ימים לאחר הצמצום מ-15 מיילים.

במהלך יום האתמול (רביעי) המשיכו ארגוני הטרור מרצועת עזה להפריח בלוני תבערה לעבר ישראל, מה שגרם לשמונה שריפות בישובי העוטף ומאות דונמים של חיטה ויער נשרפו. בנוסף, לראשונה מאז הסכם הפסקת האש, התפוצצו בשטח המועצה האיזורית אשכול שני בלוני נפץ שלא גרמו לנפגעים.

"אנחנו מודאגים ממגמת העליה בטרור ההצתות והפגיעה בטבע ובחקלאות שלנו" אמר אתמול גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול. "זו שנה שניה שאנחנו שומעים שהטרור חייב להיפסק ובינתיים הוא ממשיך והופך לשגרת חיינו. תושבי אשכול מצפים וזכאים לקיץ שמח, שקט ונטול ריח שריפות בבתים שלהם, כמו כל אזרחי ישראל".

הסלמה בדרום שיגור רקטה רקטה בדרום חמאס רצועת עזה אזעקת צבע אדום הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד