י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המטוסים כבר המריאו

מדוע בוטלה התקיפה האמריקנית באיראן?

מטוסי הקרב של צבא ארצות הברית כבר היו באוויר, מבצע התקיפה היה בעיצומו וכמעט יצא לדרך - אך ברגע האחרון, בשל סיבה שאיננה ידועה, בוטלה התגובה האמריקנית להפלת המל"ט בידי האיראנים

מדוע בוטלה התקיפה האמריקנית באיראן?
אילוסטרציה צילום: pixabay

הנשיא טראמפ אישר תקיפות צבאיות נגד איראן כתגובה על הפלת מזל"ט אמריקני, אך נמנע משיגור טילים ביום חמישי בלילה לאחר יום של מתיחות.

עד השעה 19:00 ביום חמישי, אנשי צבא ודיפלומטים ציפו לתקיפה, לאחר דיונים אינטנסיביים ודיונים שהתקיימו בבית הלבן בין בכירי הממשל, בכירים בביטחון לאומי, ומנהיגי הקונגרס, כך סיפרו מספר בכירים בממשל שהיו מעורבים בדיונים  ל'ניו יורק טיימס'.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים אמרו כי הנשיא אישר תחילה התקפות על קומץ מטרות איראניות, כמו סוללות מכ"ם וטילים.

המבצע היה בעיצומו בשלבים המוקדמים שלו אך הוא בוטל, כך על פי בכיר בממשל. המטוסים היו באוויר, והספינות היו במצב מוכן לתקיפה, אבל לא נורו טילים לעבר המטרות.

המהפך הפתאומי הפסיק את הפעולה הצבאית השלישית של הנשיא נגד מטרות במזרח התיכון, טראמפ פגע פעמיים במטרות בסוריה, ב -2017 וב -2018.

לא ברור האם הנשיא טראמפ פשוט שינה את דעתו על התקיפה, או האם הממשל החליט לדחות את התקיפה בגלל לוגיסטיקה או אסטרטגיה.

בכירים בבית הלבן נשאלו על התוכניות לתקיפה ועל ההחלטה לעצור את התקיפה, הבית הלבן סירב להגיב, וכך גם פקידי הפנטגון. מנגד, אף אחד מאנשי הבית הלבן לא ביקש מניו יורק טיימס לעכב את פרסום הכתבה.

מקורות מהבית הלבן אמרו לרשת ABC שהסיבה לשינוי ההחלטה לתקוף לא ברורה, אך ההחלטה לא לתקוף היתה בניגוד לדעתם של מזכיר המדינה, מייק פומפאו, והיועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון.

תוכנית התקיפה של ארצות הברית נועדה בתגובה להפלת מזל"ט אמריקאי בשווי 130 מיליון דולר, אשר נפגע מטיל קרקע-אוויר איראני.

תקיפה אווירית דונלד טראמפ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד