י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטלטלה הפוליטית

יהדות התורה מתנגדת לבחירות אך איננה מבטיחה לתמוך בביטולן

בעוד ראשי מפלגות הימין נלהבים מהאפשרות לביטול הבחירות וראש הממשלה כבר הצהיר כי יבחן את ההצעה, ביהדות התורה דבקים בעמדה לפיה הבחירות מיותרות ובזבזניות ומאשימים את ליברמן בכך, אך מסרבים להבטיח תמיכה: "נבחן מי השותפים הפוליטיים ורק לאחר מכן נכריע"

יהדות התורה מתנגדת לבחירות אך איננה מבטיחה לתמוך בביטולן
ח"כי יהדות התורה צילום: פלאש 90

האפשרות לביטול הבחירות צוברת פופולריות במפלגות השונות שמצהירות על תמיכה במהלך, וכך גם ביהדות התורה שמגדירה את הבחירות מיותרות ובזבזניות, אך מסרבת להבטיח תמיכה.

מיהדות התורה נמסר, "כפי שהודענו בעבר, הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות שנגרמו בגלל גחמה של איש אחד. אין לנו כל בעיה להתמודד שוב בבחירות ונדע להוכיח את כוחנו בעזרת השם".

עם זאת, בשאלת שיתוף הפעולה והתמיכה בהצעה זו מבהירים ביהדות התורה, "אם נידרש לביטול הבחירות - נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע".

בתוך כך, יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין פרסם את תמיכתו במהלך. לדבריו, "המשך תהליך הבחירות-הפרת אמונים כלפי אזרחי ישראל שמפסידים מליארדים רק בגלל פסילות אישיות של ראשי מפלגות שונים".

אדלשטיין טוען, "עשרות ח"כים מכל הסיעות פנו אלי למציאת פתרון לביטול פיזור הכנסת. מצאתי מתווה פרלמנטרי ויש אפשרות לבטל את הבחירות המיותרות בתולדות ישראל. חובתנו לאפשר לכנסת ה 21 להמשיך לתפקד".

על פי הדיווח של העיתונאי אריק בנדר, ‏נכון להערב תומכים בביטול הבחירות: ׳הליכוד׳, ׳כולנו׳, ׳יהדות התורה׳, ׳הבית היהודי׳, ׳הימין החדש׳, ש״ס, איחוד מפלגות הימין. מתנגדים: ׳כחול לבן׳ ו׳העבודה׳. לא הביעו עמדה ׳ישראל ביתנו׳, ׳מרצ׳ והסיעות הערביות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר הדיווח שלשום (ראשון) של עמית סגל ב'ערוץ 12', לפיו גורמים בשתי המפלגות הגדולות 'הליכוד' ו'כחול לבן' פועלים לבטל את הבחירות ולנסות להקים ממשלה באמצעות החתמת 80 ח"כים, כשסגל מדווח כי הסיכויים לכך קלושים, הערב מדווחת הכתבת הפוליטית של הערוץ דפנה ליאל, כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין החל לקדם מהלך שימנע את הבחירות.

על פי הדיווח, ‏אדלשטיין מתכוון להוביל את המהלך בשלושה שלבים. תחילה יכנס את מזכירות הכנסת על מנת לבטל את פגרת הבחירות ולהשיב את פעילות הכנסת לסדרה. בשלב השני, יוביל חקיקה שתאפשר את המהלך ברוב גדול והשלב השלישי - גיבוש הסכמה על מממשלה רחבה.

‏אדלשטיין מבין שאין טעם לקדם את המהלך אם לא יהיה את הרוב הדרוש בסוף הדרך. אולם מסתבר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שולל זאת, ומטעמו נמסר הערב כי "ראש הממשלה נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו"ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים".

לעומת זאת, מטעם 'כחול לבן' נמסר כי מדובר ב"עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

הבחירות יהדות התורה שותפות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד