י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כל ההתפתחויות

לקראת ביטול הבחירות ורוטציה בממשלת אחדות? הדעות חלוקות

על רקע הדיבורים על ממשלת אחדות - חבר הכנסת יאיר לפיד מבהיר כי סיעתו לא תשב עם נתניהו: "אני אגיד את זה פשוט ובעיקר לאט שיהיה קל לתפוס - אנחנו לא נשב עם נתניהו״ • ביטול הבחירות: מה חושבות הסיעות החרדיות ומה חושב השר היוצא בנט? • 'בחדרי' עם כל הפרטים

לקראת ביטול הבחירות ורוטציה בממשלת אחדות? הדעות חלוקות
גנץ ולפיד, נתניהו ובנט צילום: נועם ריבקין ויונתן זינדל, פלאש 90

בעוד הדיונים על ביטול הבחירות נמשכים - כאשר ברקע דיווחים עם הצעת הליכוד לכחול לבן להקמת ממשלת אחדות בתמורה לרוטציה על ראשות הממשלה - חבר הכנסת יאיר לפיד, מראשי ׳כחול לבן׳, מבהיר כי סיעתו לא תשב עם נתניהו.

בנאום שנשא לפני זמן קצר (רביעי) בכנס 'שורות הדין' הבהיר חבר הכנסת לפיד כי סיעתו לא תשב עם נתניהו. לדבריו, ״אני מבין שאנשים מתקשים לקבל את זה, אז אני אגיד את זה פשוט ובעיקר לאט שיהיה קל לתפוס - אנחנו לא נשב עם נתניהו״.

״אנחנו נשמח מאוד לממשלת אחדות בראשות כחול לבן עם הליכוד, לא עם נתניהו״, ציין לפיד, שחזר על המסר כי ״אין שום בעיה לשבת עם הליכוד בממשלת אחדות לאומית, עם נתניהו לא נשב. שייקחו מי שהם רוצים - יולי, גדעון, ישראל, מי שהם רוצים״.

כזכור, מוקדם יותר היום הבהיר ראש הממשלה נתניהו כי ייפגש עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בימים הקרובים כדי לבחון את ביטול הבחירות כשהוא ה הביא כי ״בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין״.

בתוך כך, שר החינוך היוצא, נפתלי בנט, קרא בטקס חילופי שר החינוך לבטל את הבחירות. ״קורא למערכת הפוליטית - בטלו את הבחירות עכשיו. הפוליטיקאים בישראל הפכו למנותקי קשר, הם נהפכו להיות הנושא והעם - המשרתים שלהם״.

״לצערי אנחנו צופים בתופעה מוזרה. הפוליטיקאים בישראל הפכו למנותקי קשר. איבדו את החיבור לציבור. אני קורא מכאן למערכת הפוליטית - בטלו את הבחירות עכשיו! פשוט בטלו את הבחירות המיותרות הללו עכשיו״, הוסיף בנט שאמר כי ״הציבור הישראלי רוצים שקט, שמערכות המדינה שלנו יחזרו לתפקד בשבילו - יש כרסום הולך וגדל ואנחנו עומדים בפני קריסת אמון במערכות המדינה״.

כזכור, לפני שעה קלה שיגר ראש הממשלה נתניהו הודעה ולפיה הוא אינו מתכוון לוותר על שותפיו הטבעיים ובכללם החרדים: ״בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין״, אמר רה"מ.

בנוסף אומר נתניהו כי ״אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת״.

בכך דוחה ראש הממשלה את הפרסומים של 'כאן' הבוקר. נתניהו הוסיף, "אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת.

לדבריו, "כל השאר - ספינים. בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

מאידך, ראש הממשלה כתב הבוקר כי הוא שוקל בכובד ראש את ההצעה לביטול הבחירות החוזרות. בהודעה שהוציא בחשבון הטוויטר שלו, כתב ראש הממשלה: "אני מכבד ומעריך את יו״ר הכנסת אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יו״ר הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת. כל השאר - ספינים. בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

נזכיר כי בסיעות החרדיות קיים חשש מממשלת אחדות, כאשר הסבירות היא שהם יישארו במקרה כזה באופוזיציה. בהודעה ששיגרו אמש, נמסר כי ״הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות וכי נגרמו בגלל גחמה של איש אחד״1 אך, ״אם נידרש לביטול הבחירות - נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע״.

בנימין נתניהו רוטציה נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד