י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על גבול ההזיה?

ברק: "אני יכול להיות ראש ממשלה ב-10 דקות"

לאחר שחזר לפוליטיקה בסערה והצליח להכניס קצת חיות ואקשן למערכת הבחירות שנכפתה על אזרחי ישראל בהתראה כה קצרה, הוא העניק שני ראיונות מרכזיים לערוצים המובילים ואמר כי "דרוש פה סוג אחר של היאבקות. זה כמו איגרוף. אני לא מוכרח להנהיג"

ברק: "אני יכול להיות ראש ממשלה ב-10 דקות"
אהוד ברק במסיבת עיתונאים צילום: פלאש 90

אהוד ברק - מי שנחשב לראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל, שהחזיק ממשלה רק שנה וחצי, עשה אמש (רביעי) את צעדיו הראשונים בחזרה אל המערכת הפוליטית - 83 לפני יום הבחירות הגורליות שהפעם מסתמנות כמותחות במיוחד.

בראיון שהעניק ל'ערוץ 13' שעות לאחר ההכרזה על מפלגתו החדשה אמר ברק, "בבחירות האחרונות היה הישג יוצא דופן, גם לגנץ וגם לאיחוד שיצר – אבל המטרה החשובה לא הושגה. לא הושג גוש שמכריח את הנשיא להטיל עלינו את הרכבת הממשלה".

לדבריו, "כחול לבן לא הצליחו גם כי לא שידרו את האנרגיה, המיקוד והרעב שהיה לביבי. דרוש פה סוג אחר של היאבקות. זה כמו איגרוף. אין מאבק על השאלה מי יקבל ציון על התנהגות יותר טובה וממלכתית. השאלה היא איך מנצחים", טען ברק.

על גבו של אהוד ברק רובצת חטוטרת בשל היותו שר ביטחון בשתי ממשלות תחת בנימין נתניהו, והחשש אולי של מצביעיו שייכנס לממשלתו לאחר הבחירות שוב לאותו תפקיד. על כך הסביר בראיון שהעניק לעיתונאי ספי עובדיה, "חשבתי אז שנוכחותי בממשלה מבטיחה טיפול נכון יותר באתגר האיראני. לא מצטער שישבתי איתו אז, העניין האיראני היה חשוב, זה היה ביבי אחר, הוא ישב אז בממשלה עם בני בגין, בוגי יעלון, דן מרידור ואיתי. גם אז היו לפעמים רעיונות הזויים, אבל היינו מסתכלים אחד על השני והוא היה מבין שלרעיון שלו אין שום תמיכה".

עוד אמר, "אני לא צריך להוכיח שאני יכול להיות ראש ממשלה, כבר הייתי. יותר מפעם אחת אמרתי שאני יותר מתאים וכשיר לקחת את הממשלה בעשר דקות, אם נתניהו מסתלק, אבל החיים לא מתנהלים בצורה הזאת, אז זה לא עומד לדיון". 

אז מה קרה עכשיו? "הצטרפתי כדי להעלות את ישראל מחדש על המסלול. זהות ראש הממשלה תיקבע על ידי הנסיבות. מבחינה אובייקטיבית אני יותר מתאים וכשיר לקחת את הממשלה, אבל החיים לא מתנהלים בצורה הזאת ולכן זה לא עומד כרגע לדיון".

בראיון נוסף שהעניק באולפן 'ערוץ 12' הבהיר ברק את כוונותיו בחזרתו לפוליטיקה, "אני לא מציל את המחנה, אני בא לאחד את המחנה, מה שלא הצלחנו לעשות פעם קודמת. מי שיצטרך להנהיג זה מי שיביא את התוצאה הכי טובה. אני לא מוכרח להנהיג".

עוד הסביר, "יהיה יותר טוב אם אהיה ליד השולחן, אבל לא זה העיקר. ברור שלא אהיה עם נתניהו. אני חושב שמה שקורה עם כחול לבן, שאומרים שאולי יישבו איתו, זה לא תקין. אנחנו לא רוצים להחליף את נתניהו בסער או כץ. הם מתים להיפטר מנתניהו אבל אף אחד לא רוצה לנעוץ את הסכין בגב. אנחנו נמנע בזבוז אנרגיות בתוך הגוש שלנו".

בחירות 2019 קאמבק פוליטי מפלגה חדשה בנימין נתניהו אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד