כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קורץ לחרדים

ברק ל׳בחדרי׳: ״משבר הגיוס מונצח לצרכים פוליטיים. האתגר, יציאת החרדים לשוק העבודה״

יממה לאחר שעשה קאמבק רועש לפוליטיקה, מציג ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק את תפיסותיו העדכניות בנושאי דת ומדינה וסוגיית גיוס תלמידי הישיבות לצבא • בראיון ל'בחדרי חרדים' מאשים ברק: "פוליטיקאים מנציחים ומספסרים במשבר הגיוס לצרכים מפלגתיים ואישיים"

ברק ל׳בחדרי׳: ״משבר הגיוס מונצח לצרכים פוליטיים. האתגר, יציאת החרדים לשוק העבודה״
אהוד ברק ויאיר גולן בהכרזת המפלגה צילום: פלאש 90

לאחר חזרתו לזירה הפוליטית, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק משנה כיוון בכל הנוגע לעמדתו סביב סוגיית גיוס החרדים ושוויון בנטל, תוך שהוא מגייס את עמדתו של נפתלי בנט שהציג גם הוא בשבוע שעבר מתווה מתפשר בעניין גיוס בני הישיבות ושילוב החרדים בתעסוקה.

בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ אומר אהוד ברק, כי "אומץ מנהיגותי מחייב להסתכל על האתגרים כפי שהם. מספיק לרמות את הציבור. הגיע הזמן לטפל ברצינות בשאלת הגבולות, בשאלות של זהות ואופי המדינה, באתגרים של חינוך ובהם גם האתגר של חוק הגיוס".

"בהיותי ראש הממשלה", אומר ברק בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳, "הקמנו את וועדת טל. צריך לומר ביושר, יישום מסקנות וועדת טל לא הביא לתמורות שקיווינו. אנחנו חברה רב תרבותית. הכוח שלנו הוא במגוון החברתי. האתגר הלאומי העיקרי והמהותי ביותר הוא מתן האפשרות לצעירות ולצעירים מהמגזר החרדי לצאת באופן חופשי לשוק העבודה. אסור להחזיק בציבור הזה כבן ערובה. אסור להנציח בו את העוני הכלכלי ואסור שיהפוך לנטל שהמדינה לא תוכל לשאת בו".

כאמור, בדבריו מסרב ברק לדון בגיוס החרדים בכפייה, כשלטענתו "במקביל, צריך לפתח באופן חסר תקדים את מסלולי השירות הלאומי לכל חלקי החברה הישראלית ולמיעוטים שבתוכה. צריך להגדיר את השירות הצבאי בכלל ואת המשרתים בשירות משמעותי כמי שזכאים לקבל את התמורה החברתית הגדולה ביותר בעבור שירותם".

ברק מתייחס לשיח סביב גיוס בני הישיבות שמגיע בין היתר מצידם של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. הוא עוקץ את אותם פוליטיקאים ואומר ל׳בחדרי חרדים׳ כי, "לצערי, פוליטיקאים מנציחים ומספסרים במשבר הגיוס, כמו גם בנושאים בוערים אחרים, לצרכים מפלגתיים ואישיים".

אהוד ברק גיוס חרדים צבא שוק העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד