י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת ביקורה בישראל

הכירו: היורשת של אשת הברזל הגרמנית

היא תבקר בשבוע הבא בישראל ובבחירות הקרובות בגרמניה היא צפויה לזכות בתפקיד הקנצלרית שהתפנה מידיה של אשת הברזל אנגלה מרקל • בראיון ל'כאן' היא מגלה את דעותיה הפרו ישראליות

הכירו: היורשת של אשת הברזל הגרמנית
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

אנגלה מרקל הודיעה שלא תתמודד שוב לתפקיד הקנצלרית של גרמניה וכבר נבחרה לה מחליפה במפלגה - אנגרט קראמפ-קארנבאואר, זו העניקה ראיון לכתבת 'כאן חדשות' באירופה אנטוניה ימין, ודיברה על מצב האנטישמיות בגרמניה, ועל התחושה להיכנס לנעליה הגדולות של הידידה הגדולה ביותר שיש כיום לישראל - שבוע לפני שהיא מגיעה לביקור בישראל.

בראיון ששודר בתוכנית 'רואים עולם' ב'כאן 11' אמרה אנגרט כי "מאחר שביטחונה של ישראל כל כך חשוב לנו, ברור שאינו עומד למשא ומתן".

קראמפ-קארנבאואר התייחסה גם לנושא האנטישמיות ולהפגנות הממומנות על ידי איראן ושנשמעות בהן קריאות להשמדת ישראל: "גרמניה היא מדינה חופשית, שבה מותר להפגין. מדי פעם אנו מנסים להגביל הפגנות מסוג זה. יש שוב ושוב דיונים אם אפשר לקבוע מקומות בעלי רקע היסטורי, שבהם נוכל לאסור על הפגנות, אבל הכול תלוי בהחלטות הפוליטיות של הממשלה".

"האנטישמיות בגרמניה קיימת, בצורות שונות, עובדה שבה אני מתביישת מאוד בעיקר בגלל ההיסטוריה שלנו", הסבירה קראמפ-קארנבאואר והוסיפה, "בשיחותיי עם הצעירים היהודים, שרבים מהם בעלי משפחות, הם הביעו דאגה מסוימת וסיפרו על תקריות אנטישמיות בחיי היום יום שלהם - חשוב לנו מאוד להילחם בכך בכל הכוח".

היא סיפרה שהיא מחכה מאד לביקור שלה בארץ, ויש לגרמניה מחויבות גדולה לעם היהודי אחרי ההיסטוריה של גרמניה, היא גם תבקר ב'יד ושם'.

קארנבאואר המליצה לאלו שמתקשים לקרוא את שמה המלא, להשתמש בראשי תיבות של שמה, א.ק.ק. AKK.

אנגלה מרקל גרמניה כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד