ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
במהלך הלילה

דיווח: ישראל תקפה מחסני נשק של איראן וחיזבאללה בסוריה

משרד ההגנה הסורי מסר כי מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד מתקפה ישראלית בפרברי דמשק ובחומס • לפי הדיווחים - הותקפו בין היתר בסיס ששימש להעברת אמצעי לחימה מאיראן, מרכז מחקר ואתרי חיזבאללה • לטענת הסורים, 4 אזרחים נהרגו, בהם תינוק • 'בחדרי' עם כל הפרטים

דיווח: ישראל תקפה מחסני נשק של איראן וחיזבאללה בסוריה
התקיפה בסוריה צילום: סוכניות הידיעות

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה על שורה של תקיפות במהלכן נהרגו ארבעה ו-21 נפצעו. ‏מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח כי התקיפות המיוחסות לישראל בוצעו באמצעות מטוסי חיל האוויר וספינות של חיל הים, כוונו ליעדים השייכים לצבא הסורי, למיליציות איראניות ולחיזבאללה בפרברי הערים דמשק וחומס.

התקיפה הגדולה שכללה למעלה מעשרה יעדים החלה בסמוך לשעה 00:30, ועל פי ערוץ הטלוויזיה הסורי, יעדים עוינים יורטו בחלק הדרומי והמערבי של דמשק ובגזרת חומס. בנוסף דווח כי השתתפו בתקיפה הרחבה הזו גם ספינות ששיגרו טילים מאיזור חופי לבנון.

משרד ההגנה אמר, כי מערכות ההגנה בסוריה פעלו כנגד טילים ששוגרו לעבר אתרים צבאיים בגזרת חומס ודמשק, על ידי מטוסי קרב ישראליים. על פי הדיווח באל-ג'זירה, מטוסי חיל האוויר חגו במרחב האווירי הלבנוני אחרי הפיצוצים באזור דמשק.

‏הסיבה לפגיעה באזורים מיושבים, כך על פי הבלוגר "אינטלי טיימס", קשורה להתבססות חלק מהמפקדות בשכונות אזרחיות שמדרום לדמשק. באזור אל כיסווא הותקפה מפקדה איראנית וכנראה גם מערך נ"מ. באזור חומס מחסני אמל"ח של החיזבאללה.

ברשתות הטלוויזיה בסוריה אמרו שמספר בניינים אזרחיים נפגעו גם הם מהתקיפה. כמו כן, לפחות 4 בני אדם ובהם תינוק נהרגו.

על פי רוב המקורות בסוריה, הותקפו אתרים שמשמשים את איראן וחיזבאללה וכן מחסנים השייכים להם. הכתב רועי קייס דיווח ב'כאן 11' כי בערוץ אל-חדת' הפלסטיני דווח שהותקפו מחסני נשק ואמצעי לחימה באזור המזרחי של הר אל-קלמון ואזור העיירה א-זבדאני, בפרברי דמשק, שם פרצו שריפות גדולות.

תקיפה סוריה איראן חיזבאללה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד