י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מוגנות בקהילה

ח"כ ינקלביץ: "אין צורך לשנות את החברות הפריפריאליות"

אירוע ייחודי למען מוגנות בקהילה הוליד תובנות של התנהגות בחברה פריפריאלית וכיצד יש להתנהג על מנת למקסם את התהליכים ולהביא אותם למקומות טובים יותר. ח"כ ינקלביץ ביקשה לצאת עם כלים מעשיים מהיום הזה והיא אכן יצאה משם עם עבודה רבה

ח"כ ינקלביץ: "אין צורך לשנות את החברות הפריפריאליות"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אתמול (ראשון) נערך אירוע ראשון מסוגו שסוקר בהרחבה על ידי 'בחדרי חרדים'. האירוע, ביוזמת ח"כ עומר ינקלביץ (כחול לבן), עסק בשאלה, כיצד מסייעים לילדים נפגעי עבירה בחברה פריפריאלית. בסיום היום הגדול הזה, שיצר הרבה מאוד אמוציות, הבנות ותובנות, סיכמה ח"כ ינקלביץ את דבריה:

"אנשי מקצוע, נציגי משרדים ממשלתיים וראשי עמותות, נכחו אתמול בכנס 'מוגנות בקהילה' שיזמנו. חלקם הגדול הגיעו בהתראה קצרה יחסית וזאת מחמת חשיבות הנושא. מדובר בפיקוח נפש – פשוטו כמשמעו. ילד או ילדה שנפגעים, חייהם נהרסים. המציאות כאובה לצערנו.

למען האמת, האירוע הזה נקבע עוד לפני המקרה הנורא של הילדה בת השבע, אולם הוא בוודאי מחדד את הצורך בשיפור הטיפול, המודעות, והסיוע במקרים כאלו. סיפור הילדה בת ה-7 מחייב לא רק את המשטרה להסקת מסקנות, אלא את כולנו - כחברה.

לא משנה אם אלו דרוזים, בני העדה האתיופית, בדואים, ערבים, עולים חדשים או חרדים, לכל ציבור ישנם ניואנסים שונים אל מול ההתמודדות בנושא: גם בהדרכה למוגנות, גם באופן החקירות, גם באמון מול הרשויות, גם ברגישויות הקהילתיות, גם בקשר מול מנהיגי הציבור.

לעיתים, מי שנמצא ליד, ולא באמת חש את התהליכים מבפנים, יגלה קושי להבין את האלמנטים הפנים חברתיים תרבותיים. ומתוך התובנה הזו, נולד יום העיון הזה, שמטרתו פשוטה: להושיב יחד את הגורמים, וליצור שיח שבעזרתו ניתן יהיה להשלים פערים ולקדם את הטיפול בנושא חשוב זה.

אין צורך לשנות את החברות הפריפריאליות. זה לא באמת עובד, זה גם לא צריך להיות כך. אנחנו צריכים לקבל את החברות הללו, עלינו לסייע בידן להפוך לחלק שווה בחברה, בין אם זה בתעסוקה, בין אם זה באקדמיה ובין אם זה בהעלאת המודעות ובטיפול מותאם בנושא החשוב שלשמו כינסנו את יום העיון החשוב הזה.

ועוד דבר שאמרתי אתמול למשתתפים - קריטי שיינתן טיפול לפוגעים כדי למנוע את הקורבן הבא חלילה. ענישה איננה מונעת, הפוגע חייב לקבל טיפול, אחרת מדובר ברכב שמידרדר בלי בלמים והתאונה הבאה היא רק עניין של זמן.

אני מייחלת ומקווה שנצליח להביא פתרונות אופרטיביים. המסקנות שאספתי בסוף היום הזה יחד עם אנשי ונשות המקצוע, יהיו נייר עבודה עבורינו, כדי שבכוחות משותפים נוכל לשפר את המצב.

בעזרת השם נעשה ונצליח".

עומר ינקלביץ מוגנות מוגנות ילדים תוכנית מוגנות לילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד