י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מנהיגות שמבוססת על הסתה"

בכיר 'כחול לבן' הפתיע ותקף ההתבטאויות של ליברמן נגד החרדים

בעוד שהקמפיין כנגד הציבור החרדי והדתי-לאומי בעיצומו, בעיקר מצידו של י"ו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יש מי שיוצא באופן מפתיע להגן על הציבור החרדי ותוקף בחריפות את התנהלותו ליברמן; וגם משגר עקיצה לעבר שותפו לסיעה - יאיר לפיד • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

בכיר 'כחול לבן' הפתיע ותקף ההתבטאויות של ליברמן נגד החרדים
ליברמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד שהקמפיין כנגד הציבור החרדי והדתי-לאומי בעיצומו, בעיקר מצידו של אביגדור ליברמן - יש מי שיוצא באופן מפתיע להגן על הציבור החרדי ותוקף בחריפות את התנהלותו של ליברמן; וגם משגר עקיצה לעבר שותפו לסיעה - יאיר לפיד.

חבר הכנסת בוגי יעלון כתב היום (שלישי) ברשת הטוויטר, ״שמעתי את דברי ליברמן על המכינות הקד״צ. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות מאחדת, ולא כזו שמבססת את כוחה על שיח של שנאה כנגד ערבים, חרדים או ציונים-דתיים״.

מגן על החרדים. יעלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דבריו של יעלון מגיעים בתגובה לדברים שאמר הבוקר יו״ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, בכנס הרצליה כי ״מה שצריך לעשות, ונדרוש זאת בממשלה הבאה, זה לנתק בין משרד החינוך לבין המכינות הקדם-צבאיות. אנחנו בפירוש רואים תהליך שמתפתח לכיוון מליציות פרטיות״.

ליברמן הוסיף: ״משרד החינוך הפך חרד"לי לחלוטין, במיוחד תחת הנהגתו של הרב פרץ. חייבים להקים ממשלה רחבה עם הליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן. בשלב הזה לא נסכים לחרדים והאיחוד הלאומי״.

התגובות לדבריו של ליברמן לא איחרו לבוא. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הציונות הדתית היא מלח הארץ ויש לה תרומה אדירה לצה״ל ולמדינת ישראל. על בוגרי המכינות הדתיות והציונות הדתית נמנים רועי קליין ז״ל, אוריאל ואלירז פרץ ז״ל, דרור וינברג ז״ל ולוחמים ומפקדים רבים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל. מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש".

יו״ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, אמר כי ״לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות. כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך".

פרץ הוסיף: "אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב״.

חבר הכנסת ניר ברקת הגיב הוא לדברים ואמר: ״ליברמן בחר בשיסוי מול המגזר החרדי וכעת מול המגזר הממלכתי-דתי. כך לא נוהגים. הדרך חייבת להיות של חיבורים ואחדות בעם, וזאת למרות השונות המאפיינת את עם ישראל על כל גווניו ודעותיו״.

חרדים הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד