כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"חוסר כבוד במשפחה"

רצח את אמו ביריות אקדח וקיבל מאסר עולם

לאחר שהורשע ברצח אמו, בית המשפט המחוזי הטיל עונש מאסר עולם על בן שרצח את כמו באמצעות אקדח. הוא אף נדרש לשלם פיצוי כספי לאחיו הצעיר בגין הנזק שגרם לו • "כבוד המשפחה" הפך למילת קוד שמאחוריה מסתתרים דפוסי השפלה ודיכוי של האישה וקודים של התנהגות כלפי אישה שאין חלקנו עמם"

רצח את אמו ביריות אקדח וקיבל מאסר עולם
pixabay

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר לפני זמן קצר (שלישי) מאסר עולם על בן שירה באמו לא פחות משישה כדורים מטווח קצר, שהביאו למותה בגיל 46. העונש הוטל לאחר שהבן הורשע בעבירת רצח בתום שמיעת הראיות בתיק.

בנוסף, הרכב השופטים דיאנה סלע, אבי לוי וערן קוטון, חייבו את הבן הרוצח לפצות את אחיו הצעיר שהיה רק בן 11 בזמן הרצח, על סך של 250 אלף ש"ח, בגין הנזקים שנגרמו לו מרצח אמו.

הרוצח, תושב כפר בצפון, ירה בחודש יולי של 2016 באמו בת ה-46, אישה ואם לחמישה ילדים, לא פחות מ-6 כדורים מטווח קצר, וגרם למותה. על מה ולמה? על רקע מניע הקרוי חילול "כבוד המשפחה".

בנוסף לעונש מאסר העולם, ביקשה המדינה להטיל גם פיצוי כספי בגין הרצח לטובת ילדי המנוחה. ילדי המנוחה הבוגרים סרבו לקבל פיצויים, אך המדינה באמצעות עוה"ד לילך תמיר, עמדה על חיוב הנאשם בפיצויו של אחיו הצעיר ביותר, בנה הקטין של המנוחה שהיה כבן 11 בעת הרצח, מבלי לבקש את עמדתו, נוכח גילו הצעיר והנסיבות המיוחסות בהן שכל את אמו.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה ומינה לקטין אפוטרופוס לדין מלשכת הסיוע המשפטי וחייב את הנאשם לשלם לאחיו הצעיר פיצויים המקסימליים מכוח סעיף 77 לחוק העונשין, בסך של 250,000 ש"ח.

השופטים ציטטו את דבריו שופט בית משפט העליון יצחק עמית, שאמר "מה לא נכתב ומה לא נאמר על ביטוי אומלל זה? לא "כבוד המשפחה" לפנינו, אלא "חוסר כבוד במשפחה". חוסר כבוד לאישה, חוסר כבוד לאוטונומיה של האדם וחוסר כבוד לערך החיים. הביטוי "כבוד המשפחה" הפך למילת קוד שמאחוריה מסתתרים דפוסי השפלה ודיכוי של האישה וקודים של התנהגות כלפי אישה שאין חלקנו עמם".

בגזר הדין אמרו השופטים כי "לאחר ששקלנו את טיעוני הצדדים, אנו מחייבים את הנאשם לפצות את אחיו הצעיר ביותר בגין הנזקים שגרם לו בכך שרצח את אמו האהובה, קטע את אורח חייו כפי שהכירם לפני הרצח, ודן אותו לגדול במשפחה ללא אם, מעבר לטראומה הנוראה שנגרמה לו כתוצאה מכך שאמו נרצחה; אין צורך בדמיון רב או בתסקירי נפגע על מנת לתאר את הנזקים הנפשיים והרגשיים שנגרמו לילד - שהיה אז בן 11 בלבד - בגין המעשה הנורא".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד