י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ירכיב הממשלה

סקר: ליברמן המרוויח הגדול מהסיבוב הנוסף

אביגדור ליברמן הפוליטיקאי שהוביל את ישראל שוב לבחירות, רק מתחזק מהן, סקר שמתפרסם הבוקר מציג תוצאה עגומה עבור גוש הימין והעומד בראשו שעשוי למצוא עצמו שוב ללא ממשלה ולהיאלץ להיכנע לתכתיביו של איווט ולהשאיר את החרדים בחוץ כפי שנכנע ב-2013 ללפיד

סקר:  ליברמן המרוויח הגדול מהסיבוב הנוסף
ביבי נתניהו / איווט ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

74 ימים לבחירות ונראה כי גוש הימין שוב צפוי להיקלע לבעיה, כאשר אביגדור ליברמן הוא המוקש העיקרי להקמת ממשלה בראשות 'הליכוד'. סקר אחר סקר מוכיח זאת. ליברמן ממשיך להתחזק ולהוות לשון מאזניים, לעומת 'הליכוד' שנחלש למרות האיחוד עם 'כולנו' של משה כחלון.

סקר שערך מכון 'מאגר מוחות' בראשות הפרופ' יצחק כץ ומתפרסם הבוקר (שישי) ב'ישראל היום' מבשר רעות לגוש הימין ועמן סיבה לדאגה. אילו הבחירות היו מתקיימות, אזי גוש הימין ללא ליברמן היה משיג תוצאה של 56 מנדטים בלבד והחלוקה היא כדלהלן; 'הליכוד' היה זוכה ל-31 מנדטים, 'כחול לבן' עם 30 מנדטים, המפלגה השלישית בגודלה היא 'הרשימה המשותפת' עם 9 מנדטים, אחריהם, איחוד מפלגות הימין שמפתיע ובגדול עם 8 מנדטים. עמיר פרץ שנבחר שלשום לתפקיד יו"ר 'העבודה' מרים את המפלגה מעט מהקרשים לעבר ה-8 מנדטים.

'יהדות התורה' נחלשת במנדט ויורדת ל-7, ש"ס נחלשת יותר - ל-6 מנדטים, 'ישראל ביתנו' של ליברמן מתחזקת מחמישה מנדטים ל-7, גם ב'מרצ' יו"ר חדש - ניצן הורוביץ, גם הוא מצליח להרים קמעא את המפלגה מ-4 מנדטים לששה. כך גם 'הימין החדש' של נפתלי בנט - 4 מנדטים וגם הכוכב הישן-חדש אהוד ברק עם 4 מנדטים בלבד.

מן הסקר עולה, כי למרות שכל מפלגות הימין עוברות את אחוז החסימה, למעט 'זהות' של פייגלין, עדיין גוש הימין עומד על 56 מנדטים בלבד ומי שהופך ללשון מאזניים ויכול להפוך את התוצאה ל-63 מנדטים, הוא ליברמן שהמפתחות לממשלה בזרועותיו.

507 הנשאלים בסקר, השיבו לשאלה, מי לדעתם ראוי יותר לכהן כראש ממשלת ישראל בעת הזאת, התוצאה אולי המעודדת ביותר בתקופה האחרונה עבור בנימין נתניהו שמוביל בפער ניכר על המתחרים - 35 אחוזים, לעומת יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שרק 22% מהנשאלים מעוניינים לראותו ראש הממשלה, במקום השלישי והאחרון - ראה"מ לשעבר אהוד ברק עם 12% בלבד המעוניינים בו.

הסקר בדק גם כן, איחודים אפשריים בימין ובשמאל, האם הם משנים במשהו את תמונת המנדטים והתוצאות הן מפתיעות - למשל איחוד מפלגות הימין; 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי', 'הימין החדש', 'זהות' ו'עוצמה יהודית' היה משיג תוצאה היסטורית של 19 מנדטים, אך במקרה כזה 'הליכוד' נחלש משמעותית ויורד ל-25 מנדטים. גם בתוצאה כזו - ליברמן הוא עדיין לשון מאזניים ובלעדיו אין ממשלת ימין.

כמו כן, מציג הסקר, איחוד מפלגות 'העבודה', 'מרצ' ואהוד ברק היה משיג 19 מנדטים, ומחליש את 'כחול לבן' מ-35 כיום ל-26 מנדטים, אך איחוד שכזה נראה לא מציאותי לנוכח בחירתו של עמיר פרץ לראשות 'העבודה', אך היה ריאלי יותר, לו הצעירים שבחבורה - איציק שמולי או סתיו שפיר, היו זוכים להוביל את המפלגה.

מי שהכי אמורים לדאוג מהסקרים האחרונים, הן המפלגות החרדיות, בפרט לאחר הצהרתו המפורשת של אביגדור ליברמן אתמול (חמישי) כי לא יישב בממשלה עם חרדים. כך שאם התוצאה תהיה כזאת, הוא יכפה ממשלת אחדות בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' יחד איתו ויותיר את החרדים באופוזיציה, כמעשה יאיר לפיד לאחר בחירות 2013. לאור הצהרה זאת, המפלגות החרדיות, חייבות להגיע שוב חזקות ואולי אף יותר מ-16 מנדטים בכדי להפוך לגורם משמעותי וחיוני לכל ממשלה שתקום.

בחירות 2019 סקר בחירות סקר מנדטים אביגדור ליברמן ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד