י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התחלתי לרעוד"

האירוע האנטישמי שחוותה בעלת בית הקפה

עליזה שובלי בעלת בית קפה במלבורן שבאוסטרליה, גילתה לתדהמתה כי אלמונים ריססו כתובות נאצה אנטישמיות על העסק שבבעלותה • "כל משפחתי הם ניצולי שואה, ההורים של אמי, ההורים של בעלי - ובשבילי זה כואב פעמיים"

האירוע האנטישמי שחוותה בעלת בית הקפה
נעלי יהודים מהשואה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יהודיה בעלת בית קפה במלבורן - אוסטרליה, גילתה שמישהו השחית את כניסת העסק שבבעלותה בכתובות נאצה אנטישמיות. האירוע התרחש לפנות בוקר ביום חמישי האחרון.

עליזה שובלי, המנהלת את בית הקפה "עליזה פלייס" בצ'דסטון - מלבורן גילתה את המלים "השואה היא שקר" מרוססות יחד עם צלב קרס.

בשיחה עם אתר "אוסטרליין ג'ואיש ניוז' אמרה, שהיא מעולם לא חשבה כי תחווה אנטישמיות במלבורן.

"אני לא יכול להתעלם מהדבר הזה", אמרה שובלי. "כל משפחתי הם ניצולי שואה, ההורים של אמי, ההורים של בעלי - ובשבילי זה כואב פעמיים".

"התחלתי לרעוד, לא ידעתי מה לעשות". סיפרה שובלי, היא לא היתה מסוגלת לראות את הגרפיטי עם הצלב קרס, היא החלה למחוק את הכתובות שרוססו עוד לפני שצוותי העירייה הגיעו כדי להסיר את שאר הגרפיטי. "אני לא אתן להם את הסיפוק שיש גרפיטי על הקיר שלי," אמרה על הוונדליזם.

היא סיפרה כי היא פוחדת עכשיו כתוצאה מהמעשה, אך היא לא נרתעת מניהול המקום. "לא יכולתי לסגור את בית הקפה, זה לא הולך לשבור אותי כיהודיה, אני לא בטוחה אם אני היעד או [אם זה] רק בגלל שאנחנו יהודים".

בתשובה לשאלה אם יש לה מסר למבצעים, השיבה שובלי, "הם צריכים להמשיך הלאה עם החיים שלהם, זה כבר קרה לפני הרבה זמן, ולא ניתן לתת להיסטוריה לחזור".

מלבורן מלבורן אוסטרליה אנטישמיות בית קפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד