כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא האמנו ולא פיללנו

האם ביבי שקל להקים גוש חוסם עם הערבים

מקורבו של ראש הממשלה, חה"כ מיקי זוהר,על המהלך לבחירות חוזרות: "לא רצינו, לא האמנו ולא פיללנו לבחירות" • זוהר התייחס גם לטענת ניסיונות התמיכה מהסיעות הערביות ועוד

האם ביבי שקל להקים גוש חוסם עם הערבים
נתניהו צילום: פלאש 90

במהלך אירוע "שישי תרבות" שנערך מוקדם יותר היום (שישי), התייחס מקורבו של רה"מ חבר הכנסת מיקי זוהר לשורה של דברים העומדים על סדר היום במערכת הפוליטית.

תחילה התייחס זוהר למהלך של בחירות חוזרות: "בשום שלב לאורך כל התהליך, גם כשהתחלתי בהליך פיזור הכנסת, לא רצינו, לא האמנו ולא פיללנו לבחירות. נתניהו באמת לא רצה בחירות ורצה להיות ראש ממשלה. אני לא חושב שיש בזה דבר פסול".

על המפלגות הערביות אמר זוהר: "בשום שלב לא שקלנו אפילו הקמת ממשלה בתמיכתן. הם רמזו לי שהם מוכנים לאפשר לנו להקים ממשלה, אני העברתי את המידע לנתניהו והתשובה הייתה חד-משמעית 'אין שום סיכוי'".

ח"כ זוהר עם השר דרעי במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על גוש השמאל אמר: "לא ניתן את המדינה הזאת, לא נעביר אותה לשלטון שמאל. לא נאפשר את זה כל עוד הציבור נותן בנו אמון. נאבק בכל כלי פרלמנטרי, בכל כלי משפטי ובכל כלי דמוקרטי כדי למנוע מהשמאל לחזור לשלטון. זו המטרה שלנו, נמשיך לממש אותה. עובדה שנמצאו 75 חברי כנסת שאמרו לא לשמאל, לא לבני גנץ, וזו היתה ההוכחה הניצחת לכך שהציבור עדיין מתעקש שתהיה פה ממשלת ימין. את זה נדע סופית בבחירות"

זוהר התייחס גם לסוגיית הרכבת הממשלה הבאה, ואמר בין היתר כי "לא יהיה חוק פיזור כנסת נוסף. בפעם הבאה נעשה הכל כדי להרכיב ממשלה ואם לא נצליח גנץ ינסה להרכיב ממשלה. אני סבור שאם לא נשיג 61 מנדטים בלי ליברמן, מעריך שכן אבל אם לא, גנץ ינסה. אני כמעט בטוח שלא יהיה לו שום סיכוי לכך כי אף אחד מהמנדטים בימין לא יסכים להרכיב עם גנץ ממשלה. האפשרות אז תהיה או ממשלת אחדות או חלילה שוב בחירות".

מיקי זוהר בנימין נתניהו ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד